Video kanak kanak beronani di cyber cafe !

by - Sabtu, Ogos 10, 2013

 

Terkejut memula aku tengok video kanak kanak beronani di cyber cafe berbaju melayu ni ! Aku rasa diaorang ni mesti bawah umur 12 taun lagi .

Adoiyaiii .. Sedih tengok .. Apa dah jadi ni ? Dapat duit raya , pastu gi cc buat menda gini ? Haihhh …

screenCapture 10.08.13 1-16-28_thumb[1]

Jangan pelik sebenarnya .. Menda menda gini tak leh nak tuding pada satu pihak je.. Ada yang nak kata anak anak kecil tu yang salah .. Ada yang nak salahkan mak ayah yang tak reti jaga anak .. Ada yang nak kata kerajaan yang tak kawal .. Macam macam laaa lemparan dibuat sbbnya tak kena pada muka sendiri !

Dah tu nak salahkan sapa ? Tak perlu nak cari salah sapa tapi bagaimana nak bendung aktiviti begini sejak dari dulu lagi ! Zaman aku , bersepah majalah lucah ! Zaman ni , lain pulak gayanya .. Setiap zaman ada je karenahnya .. Nak tuding menuding , tak de penyelesaiannya ..

Ada yang suruh terapkan didikan agama .. Benar tapi sekadar terapkan tanpa ada ilmu pun masalah gak .. Kanak kanak macam ni , makin membesar .. mereka lihat dan belajar .. Tanggungjawab sapa ni ? Masyarakat ! Apa yang patut masyarakat buat ? Bendung ! Camana nak bendung ? Dari sinilah kita kembali ke agamaaaaa … Ada yang tau bab agama tapi tak praktikan .. Ada yang tau bab agama tapi sekadar hafal untuk lulus ujian .. Jadi , orang yang punya didikan agama dan juga ilmu , perlulah memainkan peranan ..

Didikan agama dan juga ilmu ? Camana tu ? Contohnya seorang abang yang senantiasa berbual dengan adiknya .. Dia mengajar adiknya bab agama dan pada masanya berbual mengenai dunia lelaki .. Apa yang boleh dan apa yang tak boleh . Untuk berbual hal gitu , si abang perlu ada ilmu , kan kan ? Tu contoh je la.. Kalau korang ada idea lain , kongsi kongsi la .. mana tau berguna untuk anak anak kita nanti ..

Jangan pelik .. menda menda gini mmg wujud dari dulu ! Jangan salahkan IT …

You May Also Like

2 comments

  1. Bukan nak menunding jari, tapi puncanya dari rumah.. tempat terawal seorang anak mendapat didikan.. Cuba ibubapa tanya diri sendiri, "Sudahkan aku mempersiapkan anak-anak aku untuk menangkis anasir-anasir kurang elok diluar?"

    Ibu bapa yang akan melukis corak pertama dalam kehidupan putih anak mereka.. Tengok cara Wardina mendidik anak2 dia.. Solat paling penting.

    BalasPadam