Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 9 Mac 2015

Bila usia 62 tahun baru nak bersara !

 

“ Kau naik dah pangkat ? “.

“ Belum lagi la , Ben. Segalanya bergantung pada kekosongan .. Ada yang patut bersara dah tapi .. hurmm… Ada yang dah bersara tapi sambung kontrak ! Acaner orang cam aku ni nak naik pangkat ? Segalanya bergantung pada kekosongan .. Hurmm .. Boleh stress macam ni .. “.

Aku memahami sangat.. Kalau pejabat penuh dengan mereka yang dah patut lepak rumah dan bermain dengan cucu , maka …terbayang macam ni ..

image

‘ Orang lama ‘ ni bagus sebenarnya kalau ada di pejabat . Pengalaman mereka mahal tapi kehadiran orang baru juga amat penting bagi memastikan urusan pentadbiran dan operasi berjalan dengan lebih cekap dan pantas..

Adakalanya , kita patut tahu bila nak berenti.. Jangan menyusahkan orang lain..

Sediakan payung di usia muda..

3 komen :

Muhammad Khairuddin Lim berkata... [Reply to comment]

macam2....

ajim (kerusiburok) berkata... [Reply to comment]

betul tu, kasi can kat mahasiswa yang baru abis study ni. xde la diorang ni menganggur lama sangat. hehe -blog kerusiburok-

Syahida Yep berkata... [Reply to comment]

sediakan payung di usia muda. peringatan yg baik utk kita2 yg masih ada masa sblm cecah umur pencen..apa pun, kesian kat pakcik makcik, atuk2 50-60an yg masih bekerja. semoga mereka diberi nikmat kesihatan dan dipermudahkan urusan.amiin

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI