Bila usia 62 tahun baru nak bersara ! - BEN ASHAARI

Bila usia 62 tahun baru nak bersara !

 

“ Kau naik dah pangkat ? “.

“ Belum lagi la , Ben. Segalanya bergantung pada kekosongan .. Ada yang patut bersara dah tapi .. hurmm… Ada yang dah bersara tapi sambung kontrak ! Acaner orang cam aku ni nak naik pangkat ? Segalanya bergantung pada kekosongan .. Hurmm .. Boleh stress macam ni .. “.

Aku memahami sangat.. Kalau pejabat penuh dengan mereka yang dah patut lepak rumah dan bermain dengan cucu , maka …terbayang macam ni ..

image

‘ Orang lama ‘ ni bagus sebenarnya kalau ada di pejabat . Pengalaman mereka mahal tapi kehadiran orang baru juga amat penting bagi memastikan urusan pentadbiran dan operasi berjalan dengan lebih cekap dan pantas..

Adakalanya , kita patut tahu bila nak berenti.. Jangan menyusahkan orang lain..

Sediakan payung di usia muda..

3 ulasan:

  1. betul tu, kasi can kat mahasiswa yang baru abis study ni. xde la diorang ni menganggur lama sangat. hehe -blog kerusiburok-

    BalasPadam
  2. sediakan payung di usia muda. peringatan yg baik utk kita2 yg masih ada masa sblm cecah umur pencen..apa pun, kesian kat pakcik makcik, atuk2 50-60an yg masih bekerja. semoga mereka diberi nikmat kesihatan dan dipermudahkan urusan.amiin

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.