Kerana anak , ibu menderita !

 

Hurm.. Baru-baru ni aku ada post satu status amal.. Meminta bantuan rakan rakan menyumbangkan apa yang termampu. Alhamdulillah , ada yang sudi membantu. Dan rakan blogger Kelab Blogger Ben Ashaari pon bersuara untuk membantu ..

Sebelum nak salurkan bantuan tu , ada beberapa cerita yang aku dengar. Kemudian aku mintak seorang rakan blogger yang ada di Melaka untuk pergi siasat bagi memastikan kesahihan cerita tu..

Dan inilah ceritanya..

image

Anaknya menagih dadah ? Hurm.. Banyak dah aku lihat contoh ibu merana gara gara anak mereka menagih dadah ! Ada manusia kata , orang menagih dadah ni tak pe.. tak kacau orang ! Perghhh.. Yelah tuuu ! Kes pecah rumah ? Curik barang ? Rasanya kerja sapa ? Majoriti mesti ada kaitan dengan dadah !

Cuba bayangkan camana masyarakat nak bantu dia , dengan keadaan anak dia gitu ? Nasib baiklah masih ada insan yang prihatin pada makcik tu.. Anak dia yang menagih tu ? Hurmmm.. Entah laaa..

7 ulasan:

  1. Bantu abk yg menagih tu dulu..hantar ke pusat pemulihan..dan jangan sisihkan setelah dia pulih..sampai betul betul pulih..disamping bantu ibunya juga..ibarat hendak mengecat rumah..bersihkan dulu cat yang lama..kemudian baru cat semula..kalau tidak setebal mana pun catnya,,akan tertanggal bersama saki baki cat yang lama..

    BalasPadam
  2. SubhanaAllah...pengajaran cerita ini, kita doakan anak2 semua terhindar dari najis dadah...semoga ibu tersebut kuat hadapi ujian Allah

    BalasPadam
  3. kasihan dengan mak dia. sedih baca :(

    BalasPadam
  4. ksiannye. orang nak tolong pn pk 2-3 kali sebabkan si anak tu..

    BalasPadam
  5. Allahuakbar !! memang kesan buruk bahana menagih dadah

    BalasPadam
  6. Urmm.. Sedih.. Trbayang mak dye tu.. Kena bantu anak dye supaya msuk ke pusat pemulihan.. Klau x.. Merana je la mak dye..

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI