Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 30 Ogos 2016

#Merdeka59 | Mendekati Nilai Nilai Positif

 

Esok , negara kita bakal menyambut Hari Kemerdekaan yang ke 59. Ramai masih dok menyatakan dan mempersoalkan apakah kita benar benar merdeka ? Hurm… Apakah kita benar benar merdeka ??? Hanya korang jer boleh menjawabnya.. dengan positif !

Yer.. positif ! Amatlah penting kita mendekati hati yang positif ! Bagaimana kita nak positif ? Mudah saja. Kita berkawanlah dengan mereka yang positif minda dan perilakunya ! Secara tidak langsung , kita akan turut menerima impaknya.. kita akan turut positif , sedikit demi sedikit..

Mana lagi payah ? Nak positif atau nak negatif ? Minda yang negatif akan menghasilkan tubuh badan yang tidak sihat ! Asyik punya pemikiran yang keterlaluan dan adakalanya hingga nak bawa ke dalam mimpi ! Teruk sungguh !

Alhamdulillah… Allah telah menemukan aku dengan insan insan yang positif kebelakangan ini. Secara tidak langsung , aku juga turut berubah cara pemikirannya..

Kalau tak percaya.. cubalah buat.. Hati akan lebih tenang jika kita positif.. Kita jangan saja berfikiran positif tetapi perilaku kita juga mestilah positif ! Haa.. Jangan pandai cakap tapi tak reti nak buat ! Tak guna gak tuuu.. kan ?

Apa apa pun , jutaan terima kasih pada wakil blogger #KBBA9 yang sudi melawat ayah aku. Yer , aku tau.. dan aku positif ! Hehehehe..

image image

Puan Shiqeen Sattar dan Puan Nooraini Ali , blogger KBBA9 dan juga pegawai polis di Bukit Aman.. Semoga kehadiran mereka dalam komuniti blogger yang aku tubuhkan ini memberi impak positif dan lebih maju ke hadapan !

Positif Ben.. Positif ! Bukan semua leh positif.. kan ? Hahahaha…

3 komen :

Shiqeen Sattar berkata... [Reply to comment]

Adeh mne dpt gmbr ni... anyway happy dgn sikap positif Ben. Lepas ni mesti lg byk benda yg baik2 dtg.

Encik Shino berkata... [Reply to comment]

Excited sangat sambut merdeka ni. Semangat tu datang bila dengar lagu2 patriotik. Apepun salam singgah.

Nooraini Ali. berkata... [Reply to comment]

gambar ini di snapshot dari ig... kan..kan..kan???

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI