Tempah suit di Sarto Di Moda !

by - Isnin, Ogos 29, 2016

 

Mudah ! Aku ingat payah ! Hahaha.. Aku memang teringin nak pakai suit lama dah. Maklumlah , selalu gi  majlis rasmi tapi pakaian agak kurang sesuai. Maka teringinlah nak ada satu pasang yang moden dan menarik.. Heheheheee..

Peluang tu tiba-tiba menjelma bila tukang jahit terkenal di Bangkok, Thailand singgah ke Kuala Lumpur dan membuka tempahan buat mereka yang berminat !

Beberapa orang blogger dibawa jumpa Mr.Vik , pemilik Sarto di Moda dan seterusnya membuat ukuran untuk tempahan suit pilihan masing masing.

image

image

image

Ukuran dicatit oleh Mr.Vik sendiri. Sangat teliti orangnya.

image

Selesai mengukur.. masa untuk pilih kain lak ! Mr.Vik akan syorkan pada kita fabrik mengikut bajet serta kesesuaian kita. Dan fabriknya memang berkualiti dan selesa untuk dipakai.

Ada banyak sangat pilihan.. Nasib baik Mr.Vik banyak membantu aku dalam memilih fabrik yang sesuai dengan aku..

image

image

Pemilihan material dan fabrik dah selesai. Tiba masa untuk design suit yang aku inginkan. Nak yang terkini atau aku ada rekaan tersendiri ? Hahaha.. pastinya aku amik yang terkini la.. Kang aku kasi rekaan tersendiri , mau gak nampak pelik.. Hahahaa.. Dan menariknya , dia mampu meniru mana mana rekaan suit yang terkenal di dunia ! Tunjukkan je design padanya.

Dan sekali lagi Mr. Vik menolong aku dengan memberi contoh design yang sesuai dengan aku. Sangat berpuashati aku dibuatnnya. Selesa dengan caranya.

Siap ! Baju kemeja dan suit akan siap dalam tempoh yang dijanjikan.. Tak sabar nak tengok hasilnya.

Selepas sebulan lebih , suit aku siap ! Dia pos terus ke blogger blogger yang terlibat. Tak sabar nak try.. Huhuhuh.. Masa aku amik tu pun dan macam tak percaya jer.. Fabriknya memang sedap dan selesa !

Amacam ? Sesuai tak dengan aku ? Haaa.. Menarik kan ? Aku kata dahh..  Memang terbaik Mr.Vik ni.. Patutlah dia antara tukang jahit yang terkenal di Bangkok malah dia sering ke luar negara untuk mengambil tempaha?

image

image

Haa.. jom tengok jahitan dan fabrik yang digunakan.. Amacam ?

image

image

image 

image

image

image

Berapa harga ? Suit ( Coat dan seluar ) bermula dari RM750. Jika nak kemeja lengan panjang yang ditempah , harga bermula dari RM120. Jika nak tempah kedua duanya sekali , harga promosi dalam RM850.

Nak tempah gak ??? Ok.. Kalau korang nak , korang boleh dapat diskaun hanya dengan menggunakan nama aku jer ! Huhuh.. Camana ? 

Hantar pesanan di Facebook Mr.Vik iaitu di Sartimoda , dan mention nama BEN ASHAARI dan korang akan dapat diskaun 5% !! Haa.. banyak gak tuuu wooo…  Boleh email ke info@sartomoda.com atau ke www.sartodimoda.com/malaysia.

Dan untuk pengetahuan korang , jika benar benar berminat nak buat suit dengan Mr.Vik ni , dia akan kembali ke Malaysia pada bulam March 2017 nanti. Jangan lupa buat temujanji dengannya terlebih dahulu. Sila email Mr.Vik yer..

Hehehe.. tak sangka.. ada dah satu suit yang cukup sesuai dengan aku ! Korang bila lagi nak ada ? Kalau dah ada.. buat la lagi satu.. hehehe…

You May Also Like

21 comments

  1. ni abam sado jugaklah ni. cantik suit tu

    BalasPadam
  2. Ehh I ingatkan kalau tempah suit ni beribu harganya, rupanya lebih murah ye

    BalasPadam
  3. Untuk level tukang jahit international macam ini, kiranya sangat berbaloilah harga RM750 untuk seluar dan coat,

    since mostly tukang jahit dekat KL yang belum ada nama pun, harga minimun untuk spec kain yang biasa-biasa pun dah macam itu dan dengan kualitinya yang belum pasti.

    BalasPadam
  4. wow!! dah tak nampak macam blogger dah! dah macam ahli perniagaan yang punya aset juta2..hehehe..serius smart suit ni! hehehe. teringin juga nak pakai 1 hari nanti,insyaAllah..

    www.ceritaejoy.com

    BalasPadam
  5. Smart. Baju kalau direka khas mengikut ukuran akan buat kita nampak lebih bergaya. Baju terletak. Dan jahitan tailor nampak sgt kemas. Nice

    BalasPadam
  6. kemas jahitannya. tapi kena jumpa dia kan kalau nak tempah .. kena bgi depo or trus full payment kalau nk buat suit dengan dia ?satu lagi.. buat tuk perempuan gak tak ?? banyak lak soalan lisa.. hehehe

    BalasPadam
  7. Ingatkan macam mahal sangat... sangat berbaloi dengan kemasan mutual jahitan dan nampak sangat exclusive!!
    Sesuai laaaa suit colour light brown tuu ngan Abg Ben

    BalasPadam
  8. Jahitan nya kemas, boleh disyorkan..

    BalasPadam
  9. Boleh tahan harga nya. Utk ladies x buat ke?

    BalasPadam
  10. Cantik kombinasi warna dia....
    Pink + beige....

    BalasPadam
  11. smart beben.. bila dha zoom tu jelas nampak kemas jahitan dia..

    BalasPadam
  12. smart sut tu! Teliti jahitannya ...terbaik!

    BalasPadam
  13. WOWWWWWWWWWWW!
    Hebat Mr. Vik ni mr ben...terus nampak kerlas sangat ben pakai suit tu tau...harga tu berbaloi sebab jahitan kekemasan dan terletak tu...win!

    BalasPadam
  14. kemas dan sesuai dengan watak . terbaik la pakar Jahitan ini

    BalasPadam
  15. wahhhhhwahhh...!!

    nampak semartttt..!

    M01 tgk pun blh makan ati camni..hahahah

    opss..

    larikkkk!!

    BalasPadam
  16. memang eksekutif dan bergayadan nampak smart...memang berbaloi

    BalasPadam
  17. Serius nmpk selesa n berkualiti

    BalasPadam
  18. Smart la. color pun cantik suit ni.

    Done follow blog Ben. Follow back blog Qiya ye. Ni link blog Qiya www.qiyasaad.com

    BalasPadam