Menempuh alam baru , alam persekolah. Bukan bunian !

Puas dah bercuti.. 


Selamat kembali ke sekolah ! Huhuh.. mengerikan bunyinya. Qhaliff , semalam dah bunyi dah tak nak gi sekolah. Dia kata takda kawan. Siann.... Dia ni jenis mudah merajuk. Sikit sikit merajuk ! Terlebih manja gamaknya. Hurmm.. salah mak pak gak ni. Hahaha.. Apa nak buat.. anak sulung memang selalu gitu. Tapi hari ni. Alhamdulillah... ok jer. Yang penting , tidur awal ! Kalau tak cukup tidur , memang akan meragamlah dia. 

Nasib baik dia baru 6 tahun. Tahun depan baru aku lak kalut. Tapi rasanya,,  , bukan aku la.. hahaha.. mak dia ! Zahra pon tahun depan dah kena gi tadika. Ke tadika abangnya atau depan umah aku je. Belum buat keputusan. Kena tengok mana yang mudah. Kalau tadika lama abang dia , boleh join si abang.. transit jap kat situ. 

Dan cikgu cikgu pastinya kena lebih bertabah kali ni. Jangan cepat mengalah. Sian anak anak murid tu. Diorang tak tau apa apa. Ni masanya buktikan anda punya 'kuasa' mengubah anak murid dari tak tau apa apa ke berilmu pengetahuan serta bijak berfikir. Jangan sekadar mengajar saja. Cabaran buat anda yer. Sila cabar diri sendiri. Ikhlas bertugas kerana anda seorang guru... bukan mekanik.

Buat ibu bapa.. heee.... yang anak sulung tu , pertama kali ke sekolah pastinya akan ada adegan adegan drama jam 7 petang. Kuatkan semangat. Jangan marah anak depan pelajar lain. Malu nanti. Diorang dah bijak cuma sedikit takut dengan alam baru. 

Dan suri rumah cam aku.. hehee.. sila fikirkan projek projek baru untuk menambahkan lagi pendapatan sampingan memandangkan tahun ni , bakal mencabar buat semua orang. Nak tumpang duit Felda , dah abis katanya.. lagi pun tak kaitan kita. Hahahaa.. Apa apa je la eh...

Ok.. nak tidurkan Aariz.  Beginilah 'kerjaya' suri rumah yang tak dapat BRIM dan bergaji tetap.

8 ulasan:

  1. semoga segalanya berjalan lancar buat semua adik2

    BalasPadam
  2. Cikgu ada anugerah istimewa Ben. Ibu Ayah ni pun ada anugerah..hehehe

    BalasPadam
  3. Tak ada anak yang bersekolah pun drama pagi2 sebab anak tak nak pergi rumah pengasuh..huhuhu

    BalasPadam
  4. Alhamdulillah, anak nina no4 mula tadika tadi. Risau juga kalau dia meraung tak mo masuk tadika. Alhamdulillah masuk gak walaupun lepas beberapa minit dah mintak nak ikut abahnya balik.
    Risau drama esok lak

    BalasPadam
  5. Teringat masa si kembaq i first day darjah satu. Ingatkan ok, rupanya ada gak sorang yg buat drama nangis sampai cikgu biar je dia tidur dlm kelas sementara tunggu time balik hehehe

    BalasPadam
  6. Anak pun buat drama hari pertama, hari ni dah ok. Happy dah pergi sekolah sebab dapat jumpa kawan².

    BalasPadam
  7. Selamat kembali ke sekolah Qhaliff.. hehe.

    BalasPadam
  8. Semoga Qhaliff dan adik2 menjadi anak soleh dan dipermudahkan kerja BA sekeluarga... baru mask blog BA dah berwajah baru senang nak komen n tgk entry lama....

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.