Akhirnya syaitan ada kawan baru !

by - Rabu, Januari 04, 2012

 

Cemburu ada dua jenis.. Cemburukan yang membawa kepada kemajuan diri dan satu lagi , cemburu yang menghancurkan diri sendiri !

Tak dinafikan di zaman ini , manusia lebih mudah cemburu dari berbangga terhadap pencapaian orang lain . Cemburu ibarat makanan rutin harian , sekarang ini . Walaupun mulut senantiasa melafazkan zikir dan selawat , namun masih ada yang gagal melawan serangan syaitan ini.

Ya , cemburu itu sebahagian dari manusia. Tapi ada cara membendungnya.. Tu boleh dirujuk pada entri rakan blogger yang bertajuk Cara Melawan Hawa Nafsu ..

Ada satu kes berlaku ( banyak lagi tapi ‘terselamat’ ) di Johor Bahru .. Gara-gara cemburu , maka dia sendiri ikut sama ‘rugi’ ..

 

Padah keluar dengan isteri kenalan baik, seorang lelaki maut dibelasah dan ditikam suami kepada wanita terbabit menggunakan objek tajam di sebuah pasar raya di Plentong di sini, malam kelmarin.

Dalam kejadian jam 9.30 malam itu, mangsa, Sarmin Arsad, 40, dikatakan baru selesai membeli-belah bersama wanita berusia lingkungan 30-an terbabit.

Difahamkan, suspek yang terserempak dengan isterinya bersama Sarmin di perkarangan tempat letak kenderaan pasar raya berkenaan terkejut melihat gelagat dan aksi mereka ketika berjalan bersama.

Suspek yang berang menyaksikan perkara itu terus menyerang mangsa dan menghamburkan kata-kata kesat sebelum nekad menyerang serta menikam Sarmin.” – Hmetro

Haa… Yang cari pasal , mati dan yang menikam tu pulak ditahan polis tidak lama kemudian . Motif sebenarnya , polis belum tahu lagi .. Aku bukan buat andaian tapi kalau gini biasanya , lelaki akan bertindak terburu-buru dan akhirnya menyesal.. Ada yang tak menyesal ke ? Puashati ?

Apa jadi pada perempuan tu ?

 

IKLAN OLEH  - Asteriskboutique.com

 

AC102AC108

Diperbuat dari kain Silky Cotton dan dihiasi dengan ropol di sebelah bahagian dari depan hingga ke belakang tudung, awningnya dari fabrik Velvet Corduroy.

Sale Price hingga 15 Januari ni cuma RM52 sahaja, murah dari harga pasaran.. Hanya di http://www.asteriskboutique.com/

You May Also Like

11 comments

  1. Gembire setan dengar berita ni.. manusia gak rugi.. 3-3 skali,.

    BalasPadam
  2. isteri mintak la izin semua.
    supaya tak ada prasangka yg bukan2

    BalasPadam
  3. cemburu tak bertmpat... =___=

    http://ridzuangjanz.blogspot.com/2011/12/contest-pesta-puisi-islam.html

    BalasPadam
  4. kisah ni rentetan dr rasa x puas hati yg dah lama bersarang rasanya... mungkin siisteri hanya keluar dengan rakan sekerja, sisuami plak x bagi isteri kerja, tp isteri keras kepala,ego suami akhirnya syaitan yg menang....

    BalasPadam
  5. Cara lelaki dan wanita melayan cemburu berbeza: lelaki pakai pisau tikam dada, perempuan pula pakai pisau potong anu...

    Tajuk entri terbaru di blog JR: "Aaron Aziz Pelakon Mata Duitan, Semua Dia Sebat???"

    BalasPadam
  6. cemburu tanpa soal selidik mmg tidakan bodoh...

    http://www.mohdfaizulosman.blogspot.com/2012/01/kontroversi-awal-tahun-2012.html

    BalasPadam
  7. Hmm .. yg pompuan pun kena pandai jg diri agar tak menimbulkan iri hati dan curiga di hati suami. Dak gitu? ^_~

    BalasPadam
  8. gi shopping sama, suami mana tak cemburu. memang patut cemburu pun, cuma bila dah depan mata hilang segala daya melawan akal yg waras. banyak istighfar & jgn cari pasal saja2 nak buat pasangan cemburu.

    BalasPadam
  9. Saya selalu keluar dgn driver pegi beli barang2 opis..camner tu.

    Apa yang penting niat..jujur dan inform dgn suami ya para isteri.

    Kalau kot ya pon nak beli brg tunggulah suami...xpon pergi sendiri...kalau xsuami yg jumpa kekwn suami pon dah jadi cerita jugak...

    moral of story : saya takut nak keluar dgn org lelaki togeder kecuali ada yg lain.....

    BalasPadam