Mula kerja | Pesan ibuku

by - Selasa, Januari 10, 2012

 

Terlupa nak tutup sliding door sebelum lena semalam menyebabkan aku terjaga awal dari tidur. Tengok jam , baru jam 6 pagi . Hurm.. Bangun , solat .. dan turun bawah ..

Tgk kat SANTAI BEN ASHAARI , ada beberapa blogger yang join segmen yang aku buat tengah malam semalam mengenai pesanan seorang ibu kepada anak mereka ..

 

Hurm.. pesanan.. Pesanan kadang-kadang boleh menjadi amanat terakhir buat kita . Kalau kita amik ringan , kita mungkin akan menyesal seumur hidup . Yelah , kita tak tau ‘jadual’ perjalanan hidup kita . Entah kejap lagi.. Entah malam karang .. Jika itulah kali terakhir kita bersua muka , maka itulah yang terakhir kita berbicara.

Sebagai seorang anak , setiap kali ibu berbicara , maka dengarlah. Mereka bukan nak bebel. Mereka sayangkan anak-anaknya. 9 bulan menjaganya , ditambah selepas melahirkannya .. pastinya nak melihat yg terbaik buat mereka.

Apa salahnya luangkan masa seperti mana mereka luangkan masa buat kita masa kecik dulu. Janganlah abaikan mereka. Sementara mereka ada disisi , gunakanlah masa tu dengan sebaiknya..

Itulah yang aku rasa dan sebab itulah segmen dibuat semalam .. Saja aku buat tengah malam sbb nak mereka feel setiap entri mereka tu dan mereka yang blogwalking pon mampu merasai setiap pesanan atau kandungan entri rakan mereka ..

You May Also Like

8 comments

  1. huhu.. nyesal tidoq awaii..
    x bleh nk turut serta..
    :(

    BalasPadam
  2. X tdo aq sbb karang entri utk segmen ni..aishhh

    BalasPadam
  3. as salam...
    alhamdulillah..apabila dunia maya disediakan ruang untuk kita saling menginsafi akan apa yang berada disekeliling, itu merupakan sesuatu yang indah

    =)

    BalasPadam