Membeli belah di TAOBAO SEA ..

by - Khamis, Disember 19, 2013

 

Hujung tahun.. Biasanya ramai gemar membeli-belah dan menghadiahkan pada yang tersayang. Bagi mereka yang beragama Kristian yang bakal menyambut Christmas nanti  , pastinya akan membeli hadiah utk keluarga tercinta.. kan kan ?

Ok .. buat pengetahuan korang ,ada laman web membeli belah secara online dengan harga yang menarik untuk korang lawati dan bershopping di situ .. hehehe ..

Ianya dipanggil TAOBAO SEA ! Jom ke sana , http://sea.taobao.com/ ..

image

Jangan terkejut kalau nampak web ini dalam bahasa Chinese ,korang boleh tukar ke bahasa English dengan sepantas kilat .. hehehe .. Jangan risau eh ..

Ok , dah

image

Haaa .. senang kan ? Ok.. Kalau korang tertarik dengan produk serta harganya yang murah itu , korang boleh terus daftarkan diri situ .. Klik Register ..

Sebelum itu , harga setiap barangan adalah dalam nilai matawang China iaitu RMB ( RenMimBi )..

Ok ? Sila klik Register yer ..

image

Ikut je arahannya selepas itu. Tak faham arahan sbb bahasanya ? Bahagian atas sebelah kanan , ada tulis ENGLISH .. Klik utk tukar bahasa.. hehhe.. Senang kan ?

Selepas register / daftar , korang boleh terus memilih barangan yang korang nak .. Pilih dan pilih … Takde sapa nak marah aihh .. Janji ada duit .. Sebarang persoalan , boleh rujuk ke bahagian Q & A ..

image

Ok , tiba masa untuk pembayaran .. Ada beberapa cara pembayaran. Nak paling mudah , guna jer Visa, MasterCard, JCB & RevPay.. Settle bab pembayaran , tinggal satu langkah je lagi iaitu penghantaran !

“ Apa ??? Penghantaran kena buat sendiri ke ?? Kenapa pulak ?? Kan mudah kalau mereka uruskan semua tu ? “.

Aku tahu pasti ini antara persoalan yang bermain di minda korang , kan ?? Hehehe.. Rileks .. Tujuan pihak TAOBAO buat begini adalah utk kesenangan korang selepas membeli barangan di web mereka. Antaranya , korang boleh memilih  jenis penghantaran yang korang percaya , korang boleh monitor penghantaran barangan tersebut dan paling penting , selamat tiba di depan rumah korang ! Haaaa ..

Segalanya mengenai penghantaran korang boleh rujuk di bahagian FAQ . Baca dan fahamkan . Jangan risau , mudah je faham .. Hehehehe ..

Mudah kan ? Mula mula pilih barang .. Kemudian bayar pastu pilih kaedah penghantaran ke mana korang nak barang tu dihantar ! Tu jeee .. Siapp shopping dan boleh sambung tidur balik ..

Ok , aku nak shopping ni.. Dah pilih dah apa yang aku nak .. heeee .. Nak kasi Qhaliff .

Caranya seperti yang aku bagitau tadi cuma aku membayar guna ALIPAY .. Heheeh…

Hehehehehe …. Whopssss !! Tunggu duluuu !! Jangan pergi mana mana duluuu .. Ada sesuatu untuk korang ! Tadaaa..

Yang pertama .. Contest untuk korang .. Klik SINI untuk sertai .. Hadiahnya ? RMB10,000 untuk dimenangi … Cepattt…

Dan satu lagi.. heehhehe … Di TAOBAO tu  , ada apa apa tak yang korang minat dan teringin nak bagi pada seseorang ? Cuba nyatakan pada aku di ruangan komen , apakah barangan yang menarik perhatian korang dan mengapa ? RMB500 untuk setiap seorang ( 3 pembaca bertuah saja terpilih ) dan korang boleh shopping di TAOBAO ini … Weeee.. Cepat ! Korang ada sehingga 25hb Disember saja !

Caranya , bagi komen dan disusuli email korang. Sapa yang bertuah , akan aku hubungi kelak melalui email… Tadaaaaa ….

You May Also Like

25 comments

  1. Murah! Rasa macam tertipu jer semasa shopping di Beijing hari tuh. :-\

    I dah lama ingin mencari men's leather messenger bag. Nak ganti beg PU sekarang nih yang dah mula rosak...


    Terbaru dari Logokoko:

    [U] Lauk betis ayam goreng cili api kering

    [U] Ferrari ciplak

    [U] Bergaya poyo di Beijing

    BalasPadam
  2. bju pkaian baby , smua nya comel-2 , klu dbgi peluang dyg nk hdiahkn bju baby dgn kakak dyg yg tgh pregnant and x lama lgi nk bersalin :)
    memg smua bju-2 baby dri china comeyl and kretif jaa design dorg .

    BalasPadam
  3. tq for your info abg beng , dah daftar dan survey di TAOBAO ni tadi , banyak barangan yang buatkan qaseh terjojol biji mata , tambah-tambah bila tengok i pad mini , sebab nya dah lama teringin nak dapatkan satu ipad mini untuk diri sendiri tapi masih belum mampu sebab tak cukup bujet ,harapnya qaseh dapat jadi salah seorang pembaca bertuah ..

    dalia_adelia@yahoo.com

    BalasPadam
  4. Kita teringin nak beli Samsung tab juga. Senang nak baca buku banyak kemana sahaja.

    busymonkey07@gmail.com

    BalasPadam
  5. I dah cari, tak der leather messenger bag laaa... :-\

    BalasPadam
  6. Teringin nak bg kat kwn winter boots sbb kitaorg planning winter trip janry nati..blh la wat suprise kat mmber msti dia terharu giler..kalau kasut xmuat size dia, blh rembat kat dri sndri hahaha

    mnurhafizahayu@yahoo.com

    BalasPadam
  7. Salam Sejahtera.
    First of all, pertama kali saya lawati website shopping online Taoboa Sea ialah saya ternampak wall stickers dan saya teringat dengan keadaan dinding rumah saya yang tidak ber"dekorasi". So, sekarang saya nak sangat wall stickers itu.
    Yang kedua , sempena hari kelahiran Ummi saya yang akan datang, saya juga ada melihat barangan wanita. Saya berminat dengan Bridal Gown. Bukan apa, nak bagi Ummi saya feeling "pengantin baru" hehehehe. Saya melihat gaun gaunnya sangat cantik sekali! Saya teringin sangat nak kedua dua barangan di atas. :) :) :)


    Email :
    galahpanjangg@Gmail.com

    BalasPadam
  8. rasa macam nak beli baju banyak2 dan barang aksesori nak bagi kawan2. hheh.

    sweetlovecouple@gmail.com

    BalasPadam
  9. Abg Ben! Info yang superb marvelous menarik!

    Banyak barangan online yang boleh didapati di shopping online Taoboa ni. Pengemar gadjet macam Ty , memang tertumpu seketika di bahagian Digital Accessories juga fashion untuk pakaian yang simple tapi menarik untuk wanita. Senang kata jadi lupa diri dan rambang mata bila singgah website shopping online Taobao ni. Terasa semua nak!!

    Ty paling teringin nak hadiahkan untuk diri sendiri sebuah laptop baru - Apple / Apple MD760CH / A yang sangat cun tambahan sesuai dengan perempuan designnya. Sebab mudah untuk berblogging juga surfing the net memandang netbook lama dah di mamah usia.

    Amin. =)

    yantysheryff@hotmail.com

    BalasPadam
  10. Assalamualaikum

    Ya Allah... peluang yg tak boleh aku sia2kan... 1st time tahu pasal TAOBAO ni, aku dah boleh mengadap web ni smpai 3 4 pagi ushar barang yg ada... dah puas memilih aku tapis2 lagi dan akhirnya aku pilih camera Olympus Tough... camera waterproof yg dah lama aku dgn wife idamkan mrmandangkan kami slalu g bercuti mandi manda... lps ni puas la hati dpt bergambar dlm air... takyah risau camera rosak... wife pasti org paling teruja klau dpt camera ni sbb aku slalu usung DSLR aku kemana2 tp wife ja takda camera... harap2 terpilih.. tq

    Email : lan_careno@yahoo.com

    BalasPadam
  11. baru pg tadi CN jumpa website ni dekat maybank2u..tengok bahasa cina, tak konfiden lak nk shoping, tapi biasanya website yang diiklan dekat maybank2u boleh dipercayai, betul ke?

    BalasPadam
  12. Mr.Ben..gud info...online shopping lg..klau tgk website sumer bnda teringin kot..tp d specific one xder plk..hihi..nafsu semata..bkn kperluan..tp klau mng dis n terpilih..weehuuu...yeayy!!

    Email: missfar499@yahoo.com

    BalasPadam
  13. sebelum ini dapat tahu web taobao dari kawan chinese yang membeli cover handphone note 2, memang murah sangat. Aku berkenan kat laptop yang dijual....plans nak bagi kat anak yang masih study kat UIA...banyak kegunaan laptop nie, lagipun sekarang dia guna netbook aku, so bila aku dapat beli laptop yang baru, netbook tu aku boleh guna kembali ler....senang nak berblog di mana-mana....
    hope berjaya....

    sukma_mimi07@yahoo.com.my

    BalasPadam
  14. nper bila alih bahasa, front page je..sub link page lain sumer bertukar bahasa cina..?

    BalasPadam
  15. cantik2 tgk carpet dlm website 2..klu dpt leh hadiah kat mama. t leh ckp "mama ni carpet dr oversea tau, jauh kakak beli". hehe. leh deco umah utk thn baru...

    nurulshafini8687@gmail.com

    BalasPadam
  16. thanks sbb kenalkan satu lagi website utk online shopping..:)
    Tapi, pening gak sbb walaupun dah translate ke english tapi, still ada yg dlm chinese language..

    Anyway, klu abg ben nak bg hadiah,sy plan nak shopping garment steamer kot sbb boleh ler saya guna utk iron baju en hubby and anak2..dah lama pasang angan2 nak beli garment steamer ni tapi tak terbeli lagi...hehe..

    aziey_ab@yahoo.com

    BalasPadam
  17. Abang BEN bagilah hadiah kat saya...sebab dapat kejayaan cemerlang dalam PMR...saya nak sangat mp4...kalau dapat,masa tengah study boleh dengar...nanti boleh struggle untuk spm pulak :) harap-harap ada rezeki , terima kasih abang ben.

    happyhakim5133@gmail.com

    BalasPadam
  18. salam , abang ben ,wow ada bukak kontes.. thanks sebab kenalkan satu lagi laman web shopping online. memang menarik dan banyak choice.

    kalau abang ben nak bagi hadiah saya nak mintak abang ben belikan hadiah kecik2 macam stationary ke macam pen ke ape ke,boleh saya bagi dekat anak murid saya semasa saya praktikum nanti ,saya ni bakal cikgu kalau dapat sepot dari abang ben boleh bagi student saya hadiah yang spesial sikit ..papepon terimakasih abang ben :) dapat ler..dapat ler..hahaha

    BalasPadam
  19. abang ben satu adik saya punya tau tadi...hehehe.. satu saya punya.. hahahaha :)

    BalasPadam
  20. Assalamualaikum..abg ben bleh x tlg sy cemana nk buat alipay tu?xpham la cra nk buatnya..nnti abg ben reply kt nurulsyakinah92@yahoo.com ye..terima kasih bangben :)

    BalasPadam
  21. Assalam abg bennak tanya bab alamat tu....saya da isi semua tapi bab notelefon dia bgtahu asyik format no telefon anda tidak betul....pelbagai usaha da saya lakukan termasuk la +60 tp tidak berjaya...boleh ke abg ben bantu saya...

    Email saya di :asmadi133@gmail.com

    BalasPadam
  22. saya dah register, tapi memang tak bole buat bayaran langsung. dia minta ID number dan no phone tu asyik dia kata salah..please tolong help
    ymoidee@gmail.com

    BalasPadam
  23. tak da dapat nak buat bayaran, minta tolong
    ymoidee@gmail.com

    BalasPadam