Menarik Sg.Klah Hot Spring , Sungkai

by - Selasa, Oktober 25, 2022


Cuti panjang Deepavali 2022, tak tau nak bercuti ke mana. Aku malas nak harungi kesesakkan lalu lintas dan juga nak bertegang urat dengan pemandu yang tak beradab di jalan raya. Tapi anak anak boring duduk rumah. Nak tak nak , kena bawa mereka berjalan juga. 

Destinasi ? Hee... ke rumah sepupu mereka di Sungai Buloh. Di sana baru plan nak ke mana. Bincang punya bincang , akhirnya semua bersetuju ke Sg.Klah Hot Spring. Dari Sungai Buloh tu mengambil masa 1 jam 30 minit je melalui Lebuhraya Utara Selatan. 

Lepas subuh , bertolak ke sana. Alhamdulillah , perjalanan dipermudahkan. Atas jalan raya pun tak banyak kereta. Segalanya mengikut perancangan. Sampai di sana , dalam jam 8.30 pagi. Sempat bersarapan terlebih dahulu di kedai berhampiran. 

Pengunjung belum ramai lagi ketika kami sampai. Wife dan adiknya uruskan bahagian tiket. Aku jaga anak anak. Oh ya, ni kali kedua kami ke sini. Kali pertama , 2017. Rasanya masa tu datang untuk buat review. Menginap di Felda Residence. Best gak tempatnya. 

Hurm.. harga tiket ? Agak terkejut gak la harga dah naik. Tapi tak pe la. Bagi aku asalkan dalam bersih dan terjaga.. ok dah la ! Bukan selalu datang pun. Kan kan ? Asalkan anak anak seronok bermain dan mandi..

Sejujurnya , aku suka sini. Dengan permandangan yang cantik. persekitaran yang bersih dan terurus , air kolam yang segar tanpa risau terlebih klorin.. aku boleh menyelam lama tanpa mata menjadi merah ! Hahahaha.. Syokkkkk.. Best ! 

Haa.. sini ada 2 kolam besar. Satu kolam air panas dan satu lagi kolam air sungai. Surau , tandas.. bersih. Makanan luar tak dibenarkan bawa masuk.  Air minum takpe. Nak makan ? Ada restoran di dalam. Cuma kena sabar sedikit la.. Hee..

Alhamdulillah.. tengahari kami pulang. Dan semua selamat. Begitulah percutian kami kali ini. Hee.. Jimat beribu ribu ringgit. 


 



You May Also Like

0 comments