Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 13 Mei 2015

Belalai Gajah Boleh Merawat Kanser ?

 

Tentu ramai yang terkejut dengan persoalan diatas ye…bukan belalai gajah yang gajah punye tau tapi daun belalai gajah laa…..sejenis tumbuhan atau lebih tepat lagi sejenis herba yang sangat memberi manafaat pada kite semua.

Ni nak citer sikit pasal herba belalai gajah ni.....org melayu panggil Belalai Gajah, org putih panggil Sabah Snake Grass org sains panggil Clinacanthus nutans.

Apa hebatnye herba ni, ini lah anugerah Allah swt pada kite utk kite kaji dan membuat sesuatu yang boleh bagi manafaat pada manusia. UPM dan USM dah buat kajian pasal herba ni yang mana sifat klorofil dalam herba ni mampu melambatkan proses pertumbuhan sel2 kanser.

Bukan tu saje, herba ni mengandungi lebih 90 jenis nutrient, 46 jenis anti-oksidan dan 36 jenis anti-inflamasi dan terdapat asid amino didalam klorofilnye yang mane asid amino ada pada daging dan telur...HEBATKAN...ia juga mengandungi sifat alfalfa yang tinggi berbanding sayur-sayuran. Memang TERBAEEEK!!! dan jugak ada Vitamin K yang baik utk.menambah darah selepas pembedahan.

clip_image002

Artikel penyelidikan oleh Fakulti Perubatan & Sains Kesihatan UPM berkenaan herba belalai gajah sebagai salah satu cara perubatan alternative selain daripada kimo.

Melihat kepada potensi herba ini, seorang usahawan herba En. Hazmi Haron telah membuka ladang komersial di Sendayan, Negeri Sembilan seluas 14 ekar utk dijadikan herba ini sebagai produk supplements. Sebenarnye ada kisah disebalik pembukaan ladang tersebut di mana……

clip_image004

Dengan usaha gigih tanpa jemu dan bersungguh-sungguh dalam menjadikan produk ini sebagai supplements dalam bentuk pati, kapsul dan teh di mana telah mendapat kelulusan dari KKM serta produk bertaraf GMP & Halal, produk herba belalai gajah ini telah berada di pasaran sejak 2013 di bawah jenama UTURN.

clip_image006

Kini produk UTURN ini lebih mudah didapati secara online melalui sebuah

KEDAI ON-LINE HERBA BELALAI GAJAH di

herbabelalaigajah.com

clip_image008

Jadi dengan adanye kedai online ni dapat memudahkan orang ramai yang memerlukan supplements herba belalai gajah UTURN sebagai rawatan alternative kanser. Sebelum akhir kalam, saya nak berkongsi antara kisah benar pelanggan UTURN yang berjuang dalam melawan kanser. Kisah adik Aisy Eskandar (pejuang kanser saraf tahap 4, Alhamdulillah kini sudah BEBAS KANSER)…… #Salute4cancerFighter

– Nukilan Nizamalik MBG, tauke kedai online herbabelalaigajah.com

clip_image010

2 komen :

yanie yusuf berkata... [Reply to comment]

Pernah jugak dengar abah gtau kata belali gajah boleh mengubat kanser...

MumMe berkata... [Reply to comment]

mumme ada tanam dan dah bagi2 dgn kawan2 dan saudara mara.kalau en ben nak boleh inform mumme.

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI