Jangan merbahayakan nyawa orang lain !

by - Mei 25, 2015

 

Di stesen minyak Shell.. Aku tiba terlebih dahulu di situ kemudian matikan enjin. Telefon pintar dalam kereta. Aku takkan pegang telefon punya kerana banyak kali dah aku terkena cas eletrik statik ketika sentuh kereta ! Takut pulak nanti bukak tangki minyak , gas dok kelua , aku gi sentuh kat area situ ! Tak pasal pasall.. haaa..

Walaupun takde fakta atau kes elektrik statik punca stesen minyak meletup , sebaiknya , kita ikuti peraturan sewajarnya bila berada di tempat tempat berisiko tinggi !

image

Sedang aku dok isi mintak , datang sebuah kereta dan parking belakang aku. Seorang lelaki dan dua awek cun. Best part , enjin kereta tak dimatikan. Selamba je isi minyak ! Hurmmm… Stress aku tengok. Walaupun ada  kataamaran tak merbahaya , bagi aku .. sebaiknya jauhi masalah masalah yang mampu mengancam nyawa kita..

Hurmm..

You May Also Like

1 comments

  1. Alamak... Aku ke tu? Sebabnya aku memang tak pernah matikan enjin masa isi minyak. Adeh!

    BalasPadam