Bila memilih pasangan hidup ..

by - Isnin, Februari 25, 2013

 

Hurmmm… hurmmmm .. Penat gak nak pilih pasangan hidup ni eh ?  Susah sangat ke ? Hurm.. Ada yang kata susah nak jumpa pasangan hidup yang sesuai dengannya .. Betul ke ?

Hurm.. Aku nak cakap bab ni , aku pun bukanlah bagus sangat atau dapat pasangan yang A++ tapi alhamdulillah , aku serasi dengannya walaupun ada gak la kes kes kurang persefahaman tapi orang kata , kalau ada kes tu tandanya kita berkomunikasi .. Yang penting , bagaimana nak selesaikannya , kan ?

Nak cari pasangan hidup ni , kita kena bijak skit . Kalau yang lelaki tu , takkan nak ngorat awek untuk dibuat bini kat dalam disko ? Lainlah kalau mmg nak jenis gitu.. Tak leh nak kata apa la kan .. Yang penting , mak ayah suka gak termasuklah adik beradik kesayangan kita.. hehe ..

Kalau nak yang lagi bagus camana la pulak ? Gi la tgk kat majlis majlis ilmu tu.. Kang sekarang ni ramai anak anak muda yang bujang dah rajin mendekatkan diri dengan majlis ilmu .. Haaa .. Sesuai la kan ? Janganlah tengok cerita lama mereka tapi pandanglah yang sekarang ni . Manusia berubah , kan ? Kita sendiri pun pasti ada jalan cerita kita . Ingat , jangan perlekehkan orang yang dah bertaubat. Silap silap nanti , ALLAH duga kita .. Haaaa … Baru tak nampak langit dah masa tu …

Segalanya terpulang pada akal memasing .. Nak cari yang baik atau sebaliknya ? Boleh fikir sebenarnya .. Cuma kita lebih mudah tertarik pada luaran terlebih dahulu.. Dengan harapan , dalaman dapat dibentuk kemudian . Persoalannya , apakah kita punya kesabaran atau keimanan yang cukup untuk ‘mengubah si dia ‘ ? . Jangan kita terikut pulak sudah la ..

Semoga ALLAH berikan jodoh yang terbaik buat anda , yang belum punya pasangan hidup .. Yang dah ada cam aku ni , duk diam diam dan jaga pasangan memasing .. Heee….

You May Also Like

7 comments

  1. moga2 Allah bagi saya kekuatan untuk menjadi diri saya...

    BalasPadam
  2. Tips yg bagus utk memilih "madu" ni...thx ben haha

    BalasPadam
  3. sayangi pasangan kita macam sayang diri kita..seadanya :)

    BalasPadam
  4. hehe.. entri yang cool.. tersenyum sorang2

    BalasPadam
  5. Alhamdulillah..saya dah ada yg terbaaeekk, *^O^*

    BalasPadam
  6. terima kasih abang ben
    aku sangat2 menghargainya
    sedang memilih pasangan hidup sekarang ni

    BalasPadam