Lagi anugerah untuk blogger ?

by - Ahad, Disember 01, 2013

 

Woww .. semakin mendapat tempat yer blogger di dalam negara kita ni. Alhamdulillah .. Ramai dah bukak mata termasuklah ‘mereka-mereka’ itu ! Nampak dah kelebihan blog ini kan ? Tak kira la positif penulisannya atau pun sebaliknya.

Dulu kann.. masa mula mula aku berblog , ada laaa diorang buat satu anugerah ala ala surat berantai tu.. Dia bagi anugerah blog tercantik laa.. blog best laa tapi kena tag rakan rakan yang lain ! Aku yang lurus bendul dalam dunia blog ketika itu , punyaaa la happy ! Hahahahah .. Tak tau rupanya aku tertipu haaa .. hahaha .. Tak kisah la.. Janji enjoyyyy ..

Kemudian wujud DIGI WWWOW lak .. Aku join.. Sampai ke final 3 .. Tapi takde rezeki kat situ. Aku tak kisah sbb aku tau kenal blog aku dan kekuatan blog aku. Aku tak perlu award untuk meningkatkan lagi semangat menulis ..

Dan kemudian ada lagi award untuk blogger.. Makin banyak la pulak eh ? Aku malas dh nak amik tau semua ni .. Kenapa ? Sebabnya , kekuatan sesebuah blog tu bukan terletak pada award ! Tetapi apa yang nak disampaikan pada pembaca , masyarakat dan manfaatnya !

Ok .. ada yang tanya kat aku .. aku cerita pasal anak ! Apa yang menariknya ? Apakah yg bagusnya gitu ? Mudah jer .. Lelaki zaman ni atau dari dulu lagi  di negara kita  ini , menyerahkan tugas menjaga anak ni pada isteri ! Kan ? Maka bila aku bercerita begini , lelaki di luar sana atau perempuan yang bergelar isteri di luar sana nampak perasaan lelaki yang menjaga anak.. Sama tak ? Takkk .. lain wooo ! Dari situ , pengajara serta info baru akan diperolehi andai bijak mengolahnya. Jangan pandan sambil lalu. Memang tak jumpa apa apa.

Kesimpulan .. Award ni , bagus.. Satu penghargaan buat blogger cuma yang tak dapat atau kalah tu , tak perlu la nak frust .. Award paling penting adalah pembaca blog kita ! Hargai  dengan memberikan penulisan yg bermanfaat dan berguna pada rakan rakan pembaca kita ..

Aku nak award aku .. pahala  !

You May Also Like

12 comments

  1. Tugas Perempuan dalam islam adalah menjaga suami dan auratnye.. selebihnye tugas suami.. haa, lelaki melayu sekarang tak ramai yang sejati.. bukan nak kate perempuan tak perlu jaga anak.. memasak, dan menguruskan rumah.. tapi itu dah memang lumrah seorang wanita.. lelaki.? ambil kesempatan.. moga saye dan anda(lelaki) berusaha menjadi suami yang Lebih soleh, dan Lebih bertanggungjawab :)

    BalasPadam
  2. Setuju sgt pd kesimpulan tu, abg ben!

    BalasPadam
  3. Terima kasih abg ben..ye betol tu..

    BalasPadam
  4. Terima kasih abg ben..ye betol tu..

    BalasPadam
  5. Tengok kepada tujuan asal kita buat blog.. kalau kita berblog semata-mata untuk nak dapatkan award, dikhuatiri satu hari nanti kita akan frust kalau tak menang. Tp kalau kita buat disebabkan untuk berkongsi sesuatu dan memberi manfaat kpd orang lain, In shaa Allah kita akan terus kekal dalam dunia blog....

    Just pendapat saya :)

    BalasPadam
  6. singgah sini, and follow blog...
    follback me ok...thank

    BalasPadam
  7. biarpun masih tak layak tapi setakat ni memang tak minat utk apa2 award blogger. takut jadi popular pun ye jugak.takut takde privacy... takut silap kecik org besarkan.. kekekekeke

    BalasPadam
  8. ye betul. setuju sgt ngan abg ben. tgk balik pd niat asl kita nk berblog. terima kasih abg ben ingatkan sy.

    BalasPadam
  9. yes totally agree encik ben !

    BalasPadam
  10. buat award ben sendiri la pula. sponsor. haha

    BalasPadam
  11. patut ade kunjungan ramai sebab abang ben jadi mr mama

    BalasPadam