Kuih kegemaran Aariz dan Zahra


Dua beradik ni boleh meroyan bila nampak kuih ni. Aku beli kat restoran mamak, dekat umah aku. Ada orang hantar kuih ni pagi pagi. Sedap kuih ni. Aku lupa lak nama dia. Aariz belasah part hijau dan Zahra yang pulut tu. Huhu.. Aku belasah tengok jer.

Gitulah kan.. Pengorbanan seorang ayah. Biar anak anak cukup makan pakai.. Ayah ok jer.

Harga kuih ni? Entahlah.. Aku tak pernah tanya. Main hulur je duit bila membayarnya. Dan baki dari tu, terus masuk ke dalam tabung kutipan derma yang ada atas meja kaunter bayaran tu. Tambah sana akhirat.

Kuih ni, sekejap je atas meja. Memang laris la. Satu lagi yang ada atas meja tu, nasi lemak bungkus. Aku makan la gak sesekali. Tapi rasanya minggu ni nak diet skit.. Makan pisang je.. Heeee..

6 ulasan:

  1. Tak silap kuih serimuka tu :-)

    BalasPadam
  2. Eh eh sama dengan aunty Lin laaa, suka kuih ni..
    Nanti mai datang uma aunty, aunty beli seloyang kita makan sesama..Dady ko diet! hahahaa

    BalasPadam
  3. bagus anak-anak suka makan kuih tradisional

    BalasPadam
  4. Si kembar pun suka sgt kuih ni, skali beli kena beli banyak nak elak berebut

    BalasPadam
  5. smlm bli kuih ni..kuih faveret ni..tp spoil btl la..yg hijau tu tawar..tokey dia lupa letak gula rsnya..mmg tawar sungguh..huhuhu..

    BalasPadam
  6. Favourite ni, lama dah tak makan.

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.