EM Drink+ ,mampu melindungi anda sekeluarga !

by - Isnin, April 25, 2022

Sejak wife aku kena pedih ulu hati baru baru ni, aku rajin mencari info info berkaitan dengannya. Bukan apa.. aku sendiri pun pernah kena tapi tak seteruk wife. Begitu juga dengan ibu aku. Sebelum ni dia kerap kena sehinggalah ubat doktor jadi peneman. Sampai bila nak gitu gak ? Ubat doktor ni pun bukan untuk diamalkan. Nak tak nak , kena ubah gaya hidup dan dan makanan tambahan yang lain untuk memperbaiki usus kita. 

Ini secara ringkasnya la. Aku nak terangkan macam medical punya infomasi , bukan aku punya bidang mahupun kepakaran. Aku sekadar cerita apa yang aku faham hasil dari bacaan aku. Yang aku tahu, setiap hari usus kita perlukan probiotik dan juga prebiotik untuk memastikan segala sistem berjalan dengan lancar. Usus adalah barisan pertama untuk tubuh badan menentang penyakit. Usus rosak, siap ler kita ! 

Pada tahun 2017, satu penyelidikan tempatan daripada Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM) mendapati 1 dalam setiap 9 orang rakyat Malaysia mengalami sindrom usus rengsa (irritable bowel syndrome, IBS). Pesakit IBS juga mengalami gangguan berkaitan penghadaman seperti sembelit, cirit-birit, ketidakselesaan perut, kekembungan atau kombinasinya.

Apa itu Probiotik ? 

Probiotik diringkaskan supaya mudah difahami ialah BAKTERIA BAIK yang terdapat pada usus, yang menjadikan USUS lebih kuat dan sihat. Probiotik memainkan pelbagai peranan dalam badan kita seperti membantu menghadam makanan yang tidak dapat diurai secara cekap, meningkatkan metabolisme badan dengan mengekstrak lebih banyak tenaga daripada nutrien makanan, menghasilkan vitamin B, menyingkirkan toksin, dan membantu mengekalkan kesihatan usus kita.

Probiotik diperlukan untuk mewujudkan dan menyemai pembiakan bakteria yang baik serta menjauhkan pembiakan bakteria jahat. Probiotik juga membantu menyerapkan nutrien berkhasiat kepada tubuh badan. Bakteria baik bukan sahaja membantu membunuh bakteria jahat tetapi turut membunuh patogen yang terdapat didalam usus.

Apa itu Prebiotik ? 

PREBIOTIK secara ringkasnya ialah makanan kepada PROBIOTIK atau makanan kepada bakteria baik agar tumbuh lebih subur.  Contoh prebiotik ialah bawang putih , pisang , bawang bombay, sayuran hijau seperti brokoli dan asparagus , sayur-sayuran berwarna dan buah-buahan . 

Prebiotik atau makanan kaya serat yang semakin popular seperti gum arab atau manna adalah antara pilihan prebiotik terbaik untuk usus kita. Adalah digalakkan agar ketika kita menikmati probiotik sebagai supplement kesihatan , kita patut juga menambahkan prebiotik untuk hasil yang lebih baik dan sempurna.

Kemudian aku singgah di satu grup Facebook. Setiap hari aku baca posting posing dari ahli grup. Penyakit yang mereka hadapi sangatlah menakutkan tetapi penawarnya ada di depan mata ! Apakah itu? Ubah gaya hidup kita ! Jaga pemakanan paling utama. Bila makan tak betul... segalanya rosak ! 

Ada yang syorkan EM DRINK+ ! Testimoni dari mereka yang pernah mengambilkan cukup mengagumkan. Ramai yang sembuh selepas minum EM DRINK +. Ianya bukan ubat doktor atau hospital tapi mengunakan bahan bahan  organik saja. Ditambah lagi pengakuan seorang selebriti terkenal yang terkena jangkitan Covid 19 , aku rasa memang patut cuba la..

Dan aku dah rasa. Ternyata testimoni yang diberitahu tu memang betul. Jika kita amalkan , inshaAllah akan dapat khasiat darinya. 

Apa itu EM DRINK+ ?

" EM Drink+ Advanced merupakan minuman berasaskan bakteria baik hasil kultur campuran daripada penapaian micro-organisms hidup yang membantu merencatkan pertumbuhan bakteria jahat, sekaligus membantu meningkatkan antibodi dalam badan.

Sebab itu, anda akan kekal aktif dan sihat, kerana kandungan EM Drink+ Advanced sendiri membantu meningkatkan pertumbuhan bakteria baik serta imunisasi badan yang lebih tinggi.


Oleh kerana EM Drink+ Advanced ini berasaskan tebu hitam & 3 Mikrob baik, maka minuman ini terbukti tiada kesan sampingan dan 100% organik tanpa chemical. Bukan itu sahaja,
Minuman ini sesuai untuk semua peringkat umur, termasuk bayi. Ya, tiada golongan terkecuali.
Kerana EM Drink+ Advanced bukanlah ubat mahupun supplement, tetapi bakteria hidup yang diperlukan badan serta kawasan persekitaran "

Cadangan aku , wajib simpan sebotol dua di rumah. Jika berkemampuan , amalkan je hari hari. Banyak khasiatnya. Dari kita minum minuman yang mampu merosakkan badan kita tu , baik minum yang berkhasiat. Kan kan kan ? 

Khasiat EM DRINK ? 

Kandungan dan kelebihan EM Drink+ Advanced ini : 
  • Mampu meningkatkan antibodi tubuh badan manusia.
  • Merawat serta mencegah penyakit bawaan virus seperti Selesema, Demam, Batuk, Sakit Tekak, Ulser serta Kulit.
  • Kekal Cergas, Aktif serta tidak mudah terkena jangkitan yang menyebabkan sesuatu penyakit.
  • Semua peringkat umur tanpa terkecuali.
  • Tiada kandungan gula tambahan. Ya, sangat sesuai untuk penghidap kencing manis.
Maklumat lanjut , korang boleh dapati sendiri di web mereka... 




 




You May Also Like

1 comments