Dunia Tiktok semakin menakutkan aku..

by - Selasa, Mei 23, 2023

 


Sesekali aku scroll Tiktok mencari bahan bahan yang berkaitan dengan kesihatan dan juga ilmu. Bila jumpa yang sesuai , aku download dan upload di Facebook. Tapi sejak kebelakangan ni, aku dapati dunia TikTok di Malaysia ni , semakin panas. 

Semakin panas ??? 

Yer... aku nampak dah beberapa video dok tag mengetag video Tiktoker lain. Kemudian memberi pendapat mereka secara direct ! Huih... berani eh ? Gempak giler aih. Kalau dalam dunia blog atau Facebook , nama dan muka akan ditutup. Kenapa ? Boleh kena saman wooo terutamanya jika kita mengkritik tanpa fakta yang tepat atas tuduhan nak mengaibkan. Cenggitulah.. 

Bagi aku la.. 

Kalau nak kasi pendapat , korang kasi je la. Tak perlu nak tag video orang tu. Macam style beberapa orang ustaz yang buat cara macam aku cadangkan ni. Dia cuma perlu sebutkan je apa yang dia nampak dan tonton kemudian berikan pendapat beserta dalil yang tepat. Dengan cara gitu, dia tak mengaibkan insan tersebut.

Hati hatilah... 

Jangan sampai kena saman.. tak mampu nak bayar ! Zaman ni semakin keras. Nak tunjuk kita keras, biar bertempat. Nak tunjuk kita pandai, biar berbaloi... 

You May Also Like

1 comments

  1. Memang betul tu Ben, saman menyaman ni dah jadi permainan, yang silap langkah boleh jatuh bangkrap ataupun kena jel. Nauzubillahu min za lik....

    BalasPadam