Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 16 Jun 2010

Torres , menang edisi gores dan menang

Hahaha .. tak pasal pasal aku tengok bola .. tu pun sbb aku duk kat umah orang tua aku .. kat umah aku tak amik pakej sport .. hehehe ..

Sepanyol kalah ! hahaahah .. aku suka .. suka.. diorng over confident .. Dengan harapan diorng akan lebih berhati hati dan bermain dengan penuh semangat pasni.. Baru la best game .. hahaha..

Tu la...ingat ramai stars , boleh juara ke ? Silap silap juara kali ni pasukan tak terduga ... Takkan Slovenia kot ? hahaha.. mustahil.. tapi tak pe apa yang mustahil dalam dunia ni kan ?

Begitulah adat bola sepak .. Bola tu bulat ... Yang mengejar tu , jutawan .. yang tengok lak ?

BA : Habis 4 bijik epal hijau sambil tengok bola ... tu tak campur dok garu kepala dek berukben cam harrr... sabo je leee

Mmg aku cukup geram dengan dia neh laaa !

Aku tak tau la nak kata apa .. dulu ngan sekoq lagi pun gitu .. Kalau ok tang ni , dia wat hal tang tu lak !

Masa g meminang dulu , macam macam laaa wakil dia bagi janji .. kononnya terbaek laaa .. takkan ada masalah punya la ... Apasal la teruk sangat skang ni ? Nak kata tak bagi duit hantaran , aku rasa siap duit nikah dah kasi ... tapi makin teruk lak ... ke tiruan ni ?

Skang ni kat umah mak aku.. patutnya cantik jer dia punya layanan .. tapi haprak ! nak gak kena usung ke hulur ke hilir nak kasi 'stim' .. sampai kena duduk kat luar rumah laaa baru leh stim .. bengong tul ..

Kalau takat nak bukak FACEBOOK tu , aku leh buat nasi beriani siap ngan ayam masak kurma la , baru boleh masuk ! huh...

BA : boleh tak guna satelit ISRAEL je online internet ?

Alexa bawah 100k


Sekadar merekodkan saja .. tanggal 1 oktober ini , bemakna genaplah setahun aku berblog...

BA: Mampukah aku terus berblog ? Kalau mat gebu boleh , takkan aku sampai sini je kan .. hehe

MYOB

Adakalanya kita cuba membantu rakan kita dengan 'melindunginya 'dalam beberapa perkara .. tapi kadang kadang kita sendiri terperangkap dalam situasi begitu ..

Bila dia datang meminta bantuan , kemudian kita menjadi orang tengah .. akhirnya perhubungan kita dengan orang tu pulak menjadi 'panas' tetapi kawan yang kita cuba tolong tu , tiada sebarang masalah dengan orang yang timbulkan masalah itu ..

Hati hatilah .. tak pasal pasal kita bermasam muka dengan orang yang tak sepatutnya sedangkan mereka pulak bergelak tawa sesama kita sedangkan dibelakang mereka kutuk mengutuk ..

BA : Pelik manusia boleh hidup dalam keadaaan gini.. Penuh kepura puraan

Pendengki

Soalan : Apakah keburukan orang yang bersikap dengki menurut hadis Nabi Muhammad s.a.w ?

Jawapan :

Orang yang dengki itu adalah musuh Allah.s.w.t dan ianya berlaku kerana sakit jiwa. Nabi Muhammad s.a.w pernah menjelaskan bahawa dengki itu memakan kebajikan sebagaimana api memakan kayu bakar.

Cara mengubati sakit dengki ini ialah mengikhlaskan segala perbuatan yang baik kerana Allah s.w.t semata mata.

Di dalam hadis Rasulullah s.a.w memberi amaran tentang bahaya sifat hasad ini. Nabi Muhammad s.a.w bersabda : " Jaga jaga kamu dengan hasad.Sesungguhnya hasad itu memakan kebaikkan seperti mana api memakan kayu api. " ( Abu Daud.)

Nabi Muhammad s.a.w berkata dalam hasad hanya dibolehkan dua perkara iaitu hasad terhadap orang yang dianugerahi al-Quran dan dia membacanya siang dan malam dan terhadap orang yang berharta lalu dia membelanjakannya ke arah kebaikkan siang dan malam (Muslim )

- dari buku Kemusykilan Ibadah ( semakan Dr. Fauzi Deraman)

Syaitan dapat ditangkap

Abu Darda r.a menerangkan bahawa Rasulullah s.a.w bangun untuk bersolat , lalu ketika sedang bersolat , baginda berkata :

" Aku berlindung kepada Allah dari engkau ! " . Kemudian baginda berkata :

" Aku melaknat engkau dengan laknat Allah ! " sebanyak tiga kali sambil menghulukan tangan seolah olah ingin menangkap sesuatu. Apabila baginda selesai solat , kami bertanya :

" Wahai Rasulullah ! Kami mendengar kamu berkata dalam solat sesuatu yang tidak pernah kami dengar kamu memperkatakannya ( ketika sedang solat ) dan kami melihat kamu menghulurkan tangan. "

Rasulullah s.a.w menjawab :

Sesungguhnya musuh Allah , yakni iblis , datang dengan membawa api untuk dilemparkan ke muka aku, Maka aku mengucap : Aku berlindung kepada Allah dari engkau ! " tiga kali kemudian aku mengucap : " Aku melaknat engkau dengan laknat Allah !" akan tetapi dia tidak mengundur diri. Demi Allah ! Jika bukanlah kerana doa saudara kami , Sulaiman nescaya ia akan terikat sehingga pagi dan dijadikan mainan ana anak warga Madinah. - hadis riwayat Muslim dalam sahihnya , hadis no 542 (kitab al Masajid .. Bab boleh melaknat syaitan ketika sedang bersolat )


Berdasarkan hadis di atas , syaitan adalah satu makhluk yang boleh ditangkap , dikurung dan diikat. Hanya dari sudut syari'at tindakan menangkap , mengurung dan mengikat makhluk jin dan syaitan tidak dibenarkan disebabkan oleh doa Nabi Sulaiman a.s.yang telah dikemukakan sebelum ini .

" ( Sulaiman berdoa ) : Wahai Tuhanku ! Ampunkanlah kesilapanku dan kurniakanlah kepadaku sebuah kerajaan yang tidak akan ada pada sesiapapun kemudian daripadaku : sesungguhnya Engkaulah yang sentiasa Melimpah kurnia-Nya " - shad 38:35

Berdasarkan doa ini , Rasulullah s.a.w tidak menangkap iblis sekali pun baginda mampu melakukannya. Ini kerana tindakan tersebut hanya dibolehkan kepada Nabi Sulaiman dan di larang kepada selainnya termasuk Rasulullah dan umat baginda.

Bagi Rasulullah dan umat baginda , Allah akan mengikat iblis sekali setahun , iaitu sepanjang bulan Ramadhan. Rasulullah s.a.w bersabda :

Apabila masuk bulan Ramadhan , pintu pintu syurga dibuka , pintu pintu neraka ditutup dan syaitan diikat. - Sahih oleh al-Bukhari

Berdasarkan hadis di atas juga dapat kita bezakan bahawa orang orang yang memelihara atau mengunakan khidmat jin dan syaitan , mereka sebenarnya tidak mengikuti ajaran al-Quran dan al-Sunnah. Jin dan syaitan sengaja membiarkan diri mereka diikat dan dijadikan khadam oleh tuannya agar dengan itu mereka dapat menjerumuskan tuan mereka ke dalam kesesatan.

- dari buku 7 Tipu daya Syaitan ke atas umat Islam . Oleh Hafiz Firdaus .

Me & My Family


SAHABAT BLOG @ KELAB BLOGGER : Me & My Family

Antara entrinya ialah

ooo baru tau

mimpi jatuh dari tempat tinggi, mimpi kena patuk ular rupanye maknanye kita dh kena sihir...

opsss... takut nyee

sbb slalu mimpi jatuh dari tpt tinggi pastu tersentak jaga...

huh.. pe kah maknanye???

Ayat jauh kan sihir

1) Baca Ayat Kursi
2)3 Qul
3) 2 ayat terakhir surah albaqarah
4) Ayat - Auzubillahiminasshaitan nirrajim..

Jom join DUNIA KUTUK ISRAEL !

Haaa... teringin nak kutuk ISRAEL live ? ramai ramai ? hehehe.. ada satu tempat .. baekkk punya... official lagi... amacam ? Ada minat ??

Aku terjumpa semasa dok jalan jalan dlm web.. menarik neh .. hehehe.. ramai dah join ...macam macam ada woo ... marilah join beramai ramai ..

Selanjutnya >> DUNIA KUTUK ISRAEL

BA : kutuk , jgn tak kutuk


KERULL

SAHABAT BLOG @ KELAB BLOGGER : KERULL

Antara entrinya ialah :

Assalammualaikum...
Minggu yang sibuk untuk aku..ops kira bulan pun ok gak sbb 1 bulan ada 4 minggu..sume minggu aku sibuk..camana tuh? Baru balik dari sabah minggu lepas untuk urusan kerja..minggu ni handle kusus lagi yang melibatkan student SKM dan DKM aka Sijil Kemahiran Malaysia dan Diploma Kemahiran Malaysia dalam bidang Pembuat pakaian..minggu ni Kusus Usahawan Lasak. Kusus ni khas untuk memberi diorang pengalaman dan praktikal merasai suasana berniaga di Pasar Malam...nampak macam senang je tugas diorang ni..tapi sebenarnya mereka ni mencabar diri sendiri untuk menjual produk2 yang dihasilkan oleh mereka sendiri...

Lelaki kacak dan Perempuan cantik


Jodoh pertemuan semua itu adalah ketentuan Allah .. Namun begitu , pasti ramai terdetik ( syaitan membisik sebenarnya ) di hati mereka untuk berkata begini ...

" Bf dia punya la tak hensem tapi bila tengok awek diaaa , fuuhh... cun giler ! Samada balak dia main guna guna atau mesti banyak duit ! "

" Ler.. awek punya la ketot tapi balak dia .. pergh... tinggi ngan hensem lak tu ... mana dia jumpa ek ? ke ni awek spare part ni ? "

Mesti mereka tertanya bagaimana mereka mampu mengorat pasangan mereka itu bukan ? Bukan korang je .. aku pun ... hahaha

BA : Tunduk ke bumi ..

Syaitan memiliki waktu kegemaran dan tempat kegemaran

Orang tua kita lazim berpesan , jangan bermain di luar ketika waktu senja. Pesanan ini berasal dari Rasulullah s.a.w :

" Apabila malam menjelang tiba maka tahanlah anak anak kalian ( dari keluar ) kerana sesungguhnya pada waktu itu syaitan syaitan berkeliaran . Apabila telah berlalu waktu isya' maka lepaskanlah mereka " - hadis riwayat al - Bukhari

Syaitan juga memiliki tempat kegemarannya atau apa yang dapat disebut sebagai tempat melepaknya . Rasulullah s.a.w bersabda :

"Selagi mampu , janganlah menjadi orang yang pertama memasuki pasar dan janganlah menjadi orang terakhir keluar dari pasar kerana sesungguhnya pasar adalah medan tempur syaitan dan di situlah benderanya di cacak " - Hadis riwayat Muslim

Pada zaman kini , pasar bukan saja merujuk kepada tempat menjual beli ikan dan sayur tetapi meluas kepada pasaraya , pusat membeli belah dan bursa saham.

- dari buku 7 Tipu daya syaitan ke atas umat Islam . Oleh Hafiz Firdaus Abdullah.

Tipu Daya Syaitan : Menakutkan Umat Islam

" Sesungguhnya yang demikian itu ialah syaitan yang menakut nakutkan ( kamu terhadap ) penolong - penolongnya . Oleh itu , janganlah kamu takut kepada mereka , tetapi takutlah kepada Ku ( Allah ) jika betul kamu orang orang yang beriman . " ( al- Imran 3 : 15)

Dalam ayat di atas , Allah s.w.t menerangkan tipu daya syaitan yang menakut nakutkan umat Islam daripada berhadapan dengan musuh dalam Perang Uhud. Lalu Allah mengingkatkan umat Islam agar tidak takut kepada musuh , sebaliknya takutlah kepada-Nya.

Perniagaan internet lubuk rezeki generasi milineum

HARI ini perniagaan internet di Malaysia bukanlah sesuatu yang asing lagi. Perniagaan seumpama ini semakin digemari lantaran keberkesanan Internet sebagai medium komunikasi dan pemasaran.

Sehubungan itu, peningkatan jumlah pengguna internet juga dilihat sebagai tanda positif untuk berkecimpung dalam perniagaan seumpama itu.

HARI ini perniagaan internet di Malaysia bukanlah sesuatu yang asing lagi. Perniagaan seumpama ini semakin digemari lantaran keberkesanan Internet sebagai medium komunikasi dan pemasaran.

Sehubungan itu, peningkatan jumlah pengguna internet juga dilihat sebagai tanda positif untuk berkecimpung dalam perniagaan seumpama itu.
Bagi usahawan internet, Mohd Suhaimy Abu Bakar, 30, atau lebih dikenali sebagai Shuth, perniagaan internet adalah satu bentuk perniagaan untuk masa depan kerana kebanyakan perniagaan dan kedai baru akan dibuka dalam bentuk perniagaan internet berbanding perniagaan kovensional.

HARI ini perniagaan internet di Malaysia bukanlah sesuatu yang asing lagi. Perniagaan seumpama ini semakin digemari lantaran keberkesanan Internet sebagai medium komunikasi dan pemasaran.

Sehubungan itu, peningkatan jumlah pengguna internet juga dilihat sebagai tanda positif untuk berkecimpung dalam perniagaan seumpama itu.
Bagi usahawan internet, Mohd Suhaimy Abu Bakar, 30, atau lebih dikenali sebagai Shuth, perniagaan internet adalah satu bentuk perniagaan untuk masa depan kerana kebanyakan perniagaan dan kedai baru akan dibuka dalam bentuk perniagaan internet berbanding perniagaan kovensional.
“Kedai buku terbesar di dunia bukanlah terletak di Amerika, China atau Jepun tetapi di internet iaitu amazon.com manakala pasar raya terbesar di dunia pula ialah eBay. Tidak mustahil suatu hari nanti semua orang akan lebih gemar membeli-belah di internet berbanding pasar raya,” katanya kepada Bernama.

Menceburi bidang perniagaan bukanlah impian Shuth ketika kecil. Tetapi setelah memasuki alam pekerjaan, beliau mula bercita-cita menjadi usahawan. Hal ini kerana Shuth menyedari kebaikan dan keburukan antara bekerja makan gaji dengan bekerja sendiri.

Pada masa ini Shuth menjalankan beberapa jenis perniagaan
internet yang lebih menumpukan kepada perkhidmatan penyewaan ‘webhosting’, penerbitan serta penjualan ‘eBook’.
Sebelum menceburi bidang perniagaan, anak kelahiran Muar ini pernah bekerja sebagai eksekutif IT yang menguruskan bahagian multimedia dan juga pembangunan web di sebuah Syarikat Berkaitan Kerajaan (GLC).

Menyedari betapa pentingnya memiliki kebebasan masa dan juga kewangan, beliau cuba menceburi bidang perniagaan kerana percaya bidang ini mampu memberikan semua itu. ‘Saya sedar, cara terbaik untuk memiliki kedua-dua kebebasan itu ialah dengan menceburi diri ke dalam dunia perniagaan,’ jelasnya.

Sedia mengambil tanggungjawab 100 peratus dan sentiasa berfikiran positif ialah prinsip hidup Shuth untuk menjadi seorang usahawan berjaya. Beliau juga berpendapat, untuk menjalani kehidupan yang lebih gembira dan bebas, berniaga dan menjadi seorang usahawan adalah pilihan paling tepat.

Menurut Shuth, ada kajian yang menyatakan bahawa golongan yang bekerja sendiri dan berniaga mempunyai kehidupan yang lebih gembira dan memuaskan berbanding golongan yang makan gaji.

Bagi lulusan Ijazah Sarjana Muda Sains dan Teknologi Maklumat dari Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) ini, setakat ini tiada halangan terlalu besar dihadapi beliau kecuali sedikit kritikan ketika melancarkan ‘eBook’ yang pertama pada 2005.

“Saya menerima e-mel dan juga panggilan telefon daripada seseorang yang mencerca saya dan mengatakan saya penipu sebab menjual ‘eBook’ di internet.
Pada masa itu, saya sedikit kecewa tetapi kembali bersemangat apabila melihat semakin ramai orang membeli ‘eBook’ dari sehari ke sehari.

“Pada pendapat saya, saya menjual ilmu dan maklumat, bukannya menjual fail kosong. Dunia sudah maju dan zaman sudah berubah, zaman ini ialah zaman informasi dan maklumat. Pada zaman ini, maklumat ialah sesuatu yang sangat penting dan berharga, jadi tidak hairanlah jika orang ramai akan mula memperdagangkannya di alaf baru ini,” jelasnya.

“Kejayaan yang saya rasa paling besar dalam hidup saya selepas menceburi bidang ini ialah apabila saya dapat meluangkan banyak masa bersama keluarga dan melihat anak-anak saya membesar di hadapan mata saya setiap hari,” katanya bangga.

Penulis buku terlaris, Rahsia Blogger ini didorong oleh seorang rakannya yang mahu beliau berkongsi ilmu mengenai blog kepada orang ramai. Buku itu menceritakan peluang yang ada untuk mendapatkan wang di internet.

Harapan Shuth adalah selepas membaca buku berkenaan, mereka dapat melihat dan bertindak merebut peluang yang ada.

Generasi milineum atau nama lainnya, generasi Y, yang membesar dengan kewujudan internet, lebih gemar menggunakan internet untuk tujuan bersosial dan berhibur seperti Facebook, Myspace, ‘games’ (permainan mata) dan sebagainya.

Menurut Shuth, golongan ini mempunyai peluang cerah dalam bidang perniagaan internet selagi mereka mempunyai minat untuk berniaga serta menyedari kepentingan internet bagi tujuan perniagaan.

Shuth berkata golongan belia harus bijak mengambil peluang dan menggunakan ruang sedia ada ke arah sesuatu yang berfaedah dan menguntungkan. – BERNAMA

- sumber : Bharian

Pengguna TWITTER diberi amaran !


WASHINGTON: Rangkaian sosial Twitter, yang digantung operasinya untuk tempoh beberapa minggu sejak kebelakangan ini memberi amaran kepada ahlinya ia dijangka berlaku lagi membabitkan masalah teknikal.

Bagaimanapun, juru cakap Twitter, Sean Garrett yang mengumumkan perkara itu menerusi blognya, berkata pihaknya akan cuba menggelakkan ia berlaku ketika perlawanan Piala Dunia 2010 di Afrika Selatan. - AFP
- sumber : Bharian

HIDUP KU HIDUP SEMUA

SAHABAT BLOG @ KELAB BLOGGER : HIDUPKU , HIDUP SEMUA


Antara entrinya ialah :

Assalamualaikum w.b.t dan Salam 1 Malaysia..

Sunyi je malam ni. Ad orang ke tak ada ekk.

Hari busan sgt2 dok kat umah nih. Baring baring baring dah macam orang sakit dah nih. Dah makan tido. Yups sangat bagus untuk menembamkan diri. Ahh peduli ape tembam ke debab ke. Yang penting aku sihat. Tapi kalau boleh tak nak la kan. Baru tadi aku dapat berita dari yang tersayang yang mana accnya telah diblock oleh YOUTH10 . Dah tak ada rezeki la tu. Mungkin rezeki beliau di tempat lain who knows. So yang lain-lain tu,berhati-hatilah dengan program2 online yang melibatkan duit ni ye. Bawak-bawak bersabarla ye sayangku.

BA : dua pengarah ???

Shopping Time !!

Ekspo Beli Barangan Buatan Malaysia 2010

Boikot Yahudi ? Boikot Israel ? Haaa.. Takkan reti boikot je ?? Marilah membeli barangan buatan Malaysia .. ahaks ..

Akan dirasmikan pada hari ini , selama 5 hari yer .. 5 hari !! Sehingga 20hb Jun .. 2 level terlibat bermakna , sila la bawak banyak duit .. hehehe ... takkan nak nganga je ?


BA : Buktikan anda memboikot barangan Israel !


Hanis Aleeya - Pembongkar Blog !

Hanis Aleeya .. satu nama yang tidak janggal bagi aku kerana aku mengenali dia di KELAB PEMINAT NOVEL dan dia antara mereka yang aku add ke dalam FACEBOOK aku ..

Aku gemar add mereka yang berada di KELAB PEMINAT NOVEL kerana mereka ini adalah meminat novel .. Jika mereka minat novel , bermakna mereka minat membaca .. Bila minat membaca , sudah semestinya mereka akan membaca blog .. Itu adalah tanggapan aku ..

Selain blogger , aku akan tackle pembaca pembaca yang bukan dari kalangan blogger.. dimana mereka ini ? Anda sebagai blogger ( jika pembaca ini blogger ) , kena rajin mencari dan mengkaji ... jgn sasarkan blog anda pada blogger saja..

Buat Hanis Aleeya , terima kasih kerana sudi membongkar blog .. dan aku tak rasa blog aku je dia bongkar..banyak lagi blog dia dah bongkar.. haha...

Pada mereka yang minat membaca cerpen , Hanis Aleeya adalah salah seorang penulis yang bagus ..

Ye ke saya cantik ??

Terdengar kata kata pakar motivasi malaysia pagi tadi membuatkan aku tersenyum .. Aku ingat aku seorang je perasan sebelum ini .. rupa-rupanya ramai perasan jugak ..

Pujian seringkali kita berikan kepada ahli keluarga terutama isteri dan juga sahabat sahabat.. Adakalanya pujian itu secara spontan diluahkan kerana perbuatannya namun tindak balas spontan dari penerima membuatkan si pemuji tadi rasa terpaku sejenak ...

" Awak cantik ari ni " , " wah , bijaknya awak " dan banyak lagi ..

Jawapan spontan kadang kadang ialah :

" Yeke ? " , " Apa dia ? " dan banyak lagi ...

Yang kerap timbul di benak pemuji ialah ...

" Dia ni tak dengar atau nak suruh aku puji lagi ke ?? "

Ada dua kemungkinan.. samada dia segan menerima pujian itu atau dia suka nak dengar lagi ...

Camana tu ?

BA : Tak suka dipuji sbb boleh mendatangkan riak dan takbur ..


Lelaki kena rogol

Salam dan selamat pagi ..

Sihat pagi ni ? Hehe... aku , alhamdulillah ... dua hari ni asik kena minum jus epal + peria katak .. hehe.. untuk menurunkan tekanan darah aku ... hasil ? tak tau pun.. tak de dah nak pening.. setakat ni la...

Gym ? Masuk minggu ni , dah minggu ke tiga tak g ... Kenapa aku tak g ? Erm... cuba menurunkan kadar kos penggunaan perbelanjaan bulanan.. Makin meningkat kebelakangan ini.. Sehari kalau aku g gym , aku akan menambah rRM14 .. kalau 3 kali seminggu ? Sebulan ? Jadi skang ni aku hanya akan pergi 2x dan selebihnya aku akan buat di rumah jer ..

Berbalik pada dunia internet , semalam ada satu kata kunci ( keyword ) yang agak pelik ... LELAKI KENA ROGOL .. Aku tamo la berprasangka buruk pada pencari tersebut , tapi cuma agak pelik jer .. adakah dia sedang buat tesis atau assignment berkaitan ROGOL ? Menarik jugak tajuk dia yer .. ;)

Alhamdulillah , rezeki kebelakangan ini membabitkan blog , meningkat ... tambah satu lagi buffered dan Alexa ranking pula insyaAllah akan melepasi di bawah 100 ribu tidak lama lagi.. Kemudian di situ pengerakkan akan mulai perlahan kerana cabaran dari web atau blog lain .. dan aku tak rasa aku mampu cabar mereka selagi graf trafik tiada penambahan .. Perlukah aku meningkatkannya ? Semua tu bergantung pada masa ..

Ok... masa untuk bersiap dan pergi kerja.. hehehe... Terima kasih kerana sudi meluangkan masa membaca bebelan aku pagi ni .. Semoga anda semua diberkati Allah .

BA : Tanpa pembaca , blog aku tiada makna ..

Keputusan perlawanan Piala Dunia 2010 (Kumpulan G )

Perlawanan yangmembabitkan Kumpulan G (Brazil , Korea Utara , Portugal dan Ivory Coast )

BA : Cam sokong semua pasukan je kali ni
Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI