Mereka Sayangkan Ibu Bapa

by - Jumaat, Mei 28, 2010

Satu pengajaran yang aku lihat pada hari ini .. pengorbanan terhadap ibu bapa.. cukup aku terharu ... Aku tak pernah la lihat keluarga orang lain .. lebih lebih lagi sejak kebelakangan ini , aku jarang bertandang ke rumah orang ...

Dua buah rumah yang aku pergi hari ini .. sangat bermakna buat aku ... dalam keadaan tua dan sakit , namun tak kira anak menantu atau anak kandung , gigih membantu ibu bapa mereka .. Berkorban selagi mereka masih ada ...

Dengan suara yang lemah lembut , riak muka yang senantiasa tersenyum , aku bersyukur memiliki sahabat yang amat menghormati orang tua tak kira ibu bapa mertua atJustify Fullau pun kandung .. Memberi kasih sayang tanpa mengenal erti penat ... Alhamdulillah ..

Sesibuk mana mereka sekali pun , ibu bapa adalah no 1 .. Ni ada anak baru berjaya sedikit , terus tak pandang mak bapak mereka.. terlupa sapa 'guru' mereka sebenarnya ... huh !


You May Also Like

6 comments

  1. kita doa kita juga jadi anak yang baik... dan anak2 kita nanti adalah anak2 yang baik juga

    BalasPadam
  2. fmily itu sangat bertuah, mempunyai anak&menantu yg ikhlas di dlm menunaikan tanggungjwb mreka, tidak sprti biras sy, mak mertua sy dijadikn org gaji,suaminya djdkn bibik(dh kena nasi kangkang),pndai bermuka2,yg sakit hati, pegi canang kt org kg kata dia kena dera dlm umah ni...sdey sgat hidup dgn mnusia mcm ni..

    BalasPadam
  3. Aku pun sama Ben sebab aku kagum dengan ibu bapa Mat gebu.Sebab dorang tu sempoi jer.Hahahha..

    Then pasal anak-anak tak pandang ibu bapa mereka tu... aku setuju dengan ko sebab remaja sekarang ini yang sebaya dengan aku, kebanyakkannya apabila ada ilmu sedikit, yang mereka anggap diri mereka dah berjaya tu, langsung mengetepikan ibu bapa mereka..

    Btw, hari ini aku nak happy jer.. tak mo sedih2 n too serious.. Ahaks

    BalasPadam
  4. abang beeeeeeeeennn.. saya sayang abang jugak.. :))

    ishh lama tak berchat kan.. asyik titan clash jer.. busy laaa

    BalasPadam
  5. mak bapak perlu diletakkan di tempat pertama..nak2 anak lelaki...

    BalasPadam
  6. salam pagi sabtu ben

    jom kerja...ahaksss(mimpi pi air terjun pulak...)..kkakkakakakk

    BalasPadam