Cara pegang bayi dengan betul .. - BEN ASHAARI

Cara pegang bayi dengan betul ..

 

Dulu la kan .. aku mmg takut benar nak pegang Qhaliff .. Lepas kena gelak ngan mak aku , aku berani kan diri pegang walaupun kekok giler .. Dan ramai sebenarnya fobia nak pegang baby ni .. Dinasihati , perlu ada ilmu nak pegang bayi ni .. Bukan apa , risau keselamatan baby tu ..

image

image

image

Cara klasik dan sesuai untuk mereka yang amatur lagi cam aku ni , leh guna cara di bawah ni ..

image

Sebenarnya ada banyak cara lagi .. Bergantung pada keselesaan masing masing .. Bagi yang tak tau tu , jgn buat buat tau .. Kalau nak belajar , cuba dukung anak kucing dulu baru cuba guna anak patung .. Dah yakin , baru buat pada anak sendiri .. Jangan buat pada anak orang ! Kang , ada yang kena smackdown !

10 ulasan:

  1. anak sendiri berani pegang, anak org lain sy tak berani pegang.walau anak sendiri dah 2! :p

    BalasPadam
  2. fisrt baby dulu mmg terketar2 nak pegang masa nak azan...
    skrg dah anak 3, mmg x der masalah.. heheh
    baru lahir pun dah berani pegang..
    pengalaman mendewasakan kita kan?

    BalasPadam
  3. takut kalau nak pegang baby baru lahir..

    BalasPadam
  4. masa mula2 dapat anak, memang automatik saya tau bagaimana cara yang betul nak pegang baby... saya takut sangat kalau orang lain pegang baby saya..

    BalasPadam
  5. tu baru lagi. Besar sikit, macam superman KC buat aiman dulu. hehehe.

    BalasPadam
  6. Saya suka pegang baby...^__^
    mungkin dah biasa dukung kucing, jadi saya tak kekok pegang baby orang.. hihi..

    BalasPadam
  7. alahai comeynye la baby ni.hehe tapi cara yg kdua tu mcm pelik sikit la.cara yg len2 ni dh bese tgk

    BalasPadam
  8. Nia takda adik, bila mula kerja dengan bos, barulah merasa pegang bayi yang baru lahir.. Baru pun tak baru juga laa, kira2 da nak abis pantang baru berani nak sentuh baby.. Biasanya cara pegang bayi no 3 dengan 5 lagi selesa.. Seram bila pegang tang kepala bayi.. kalau da banyak bulan senang sikit :)

    BalasPadam
  9. abg ben.. cik abe elly kan.. kalau baby baru lahir... kalau tak bedung dier tk berani dukung...

    BalasPadam
  10. gambar yang last adalah stail my hubby pegang anak. yang lain semua nmpk kekok

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.