Mudahnya bersenam dengan CustomFit by Fitness First !

by - Selasa, Januari 26, 2016


Barang gym ada dah kat rumah tapi... hurmm.. Takde mood ! Kalau ada mood sekali pun , dah tak tau nak mula mana satu ! Kalau dah mula pon confirm berterabur ! Kalau kat gym dulu , ada geng.. Boleh la gak berbincang. Kalau kat rumah ? Layan sorang sorang jer.. memang cepat hilang mood ! 


Penyelesaiannya ? Hehehe... Baru baru ni , aku ke Fitness First di The Curve. Di sana , ada pelancaran satu rancangan realiti tv dan juga aplikasi bersenam ! Wowww !  Tak sabar aku nak download dah mencubanya .. 

Dan , bila aplikasi tu dah ada di Google Store ( iOs pon ada ) , aku pun terus downloadnya.. Dan terus mencuba.. 


Sukar ? Tak langsung ! Sangat mudah bila ada CustomFit by Fitness First ni..Sangat user friendly. Bagi mereka yang belum bersedia nak bersenam ke gym , rasanya dgn menggunakan CustomFit by Fitness First ni sangat membantu ! Kalau nak ke gym pon , tak nak guna jurulatih . pon boleh ikut je arahan yang diberikan. Sangat mudah sama sekali ! 

Apakah kelebihan aplikasi CustomFit by Fitness First ni ? Pada awalnya , aku nampak cam biasa jer tetapi selepas aku menerokainya , aku rasa aplikasi sangatlah menarik  dan mudah untuk menurut arahannya..  

Malah kita boleh pilih bentuk senaman dan jangka masa yang kita nak ! Kalau tak tau nak guna alatan , ada video penerangan juga.. Hurmm.. mudah kan ?









Selain dari tu , aplikasi CustomFit by Fitness First ni ada juga memberitahu lokasi lokasi Fitness First yang berhampiran dengan anda serta infomasi yang diperlukan.  Andai kata aku di Cheras ,  maka aku perlu pergi ke Cheras LeisureMall jer.. Kalau tak tau camana nak g , ada peta di berikan ! 



Selain dari tu , ada planner yang mana korang leh save jenis workout korang  dan bagi mereka yang menjadi ahli di Fitness First , korang akan dapat notifikasi atau reminder sehari sebelum hari korang g bersenam ! Takde la nanti terpinga pinga di gym.. Sekurangnya dah dapat pemberitahuan... dah diberitahu laa... kan kan ? 

Ok... yang ni aku ramai suka.. Korang leh track workout korang.. jumlah kalori yang dibakar andai mengikut senaman terpilih dan kongsikan dengan rakan korang ! Haaaa.. Leh la tunjuk kat kengkawan yang korang baru je bakar berapa banyak kalori ! Buktikan yang korang tak malas ! Hahahaha .. kan  ?

Camana nak muat turun ( download ) ? Sila ikut je arahan di bawah.. hehee. Senang sangatt ! 

Untuk download ( Android ) : CustomFit by Fitness First
                         ( iTunes ) : CustomFit by Fitness First

SELAMAT BERSENAM ! 

You May Also Like

13 comments

  1. Apps yg menarik. Mmg memenatkan tapi itulah jalan nak berjaya. Hii..

    BalasPadam
  2. Nak download la..selama ni senam senam ayam je. Hehe ikut kiraan bape kali squat or apa tpi tkde timing masa.. senang la bersenam lepas ni

    BalasPadam
  3. kalau tak ada alat gym kat rumah pun boleh gak ek dia tunjuk cara bersenam dalam applikasi tu?

    BalasPadam
  4. wahhhhh bagus ni,tuk yg malas nak kuar rumah kan heheheh

    BalasPadam
  5. sekarang ni banyak sangat panduan mengenai fitness..tinggal pandai pilih dan manfaatkan..

    BalasPadam
  6. julia dah cuba apps ni mmg terbaik lah ben, siap ada video leh ikut, ada catatan masa perghhhhhhhhh tak ada alasan dah tak senaman...kt opis pun boleh...good review ben!

    BalasPadam
  7. Yang penting kena rajin workout dan jaga pemakanan yang sihat.. Nak donlod gak la

    BalasPadam
  8. bagus gak ada guidelines..kena download apps ni baru leh pi gym free hihi semangat!

    BalasPadam
  9. Wahh bagus laa ada aplikasi macam ni, ada guide apa nak nak buat kan

    BalasPadam
  10. dh try dulu ni.
    mmg simple je workout dlm ni.
    kalau dh ada geng bleh le install balik.
    hehe.

    BalasPadam