Bellos Fiber , minuman campuran botani untuk kesihatan !

by - Rabu, Oktober 03, 2018

Kalau korang follow Instagram aku , pasti tahu yang aku ni kaki minum minuman detox atau seangkatan dengannya. Dan yer , aku buat sendiri ! Tapi perlu tahu , kos nak buat sendiri memanglah tinggi tapi demi kebaikan , apa salahnya kan ? Badan sihat , boleh cari duit banyak banyak. Dah tak sihat , duit banyak pon tak guna.. kan kan ?

Sejak usia 28 tahun lagi aku dah ada Hypertension. Cara untuk mengawalnya , aku kena rajin bersenam dan juga jaga pemakanan. Kalau tidak , hurm... memang teruk aku 'dikerjakannya' ! Dan perlu tahu , makin ramai 'pergi' sebab disebabkan pelbagai jenis penyakit yang kebanyakkan berpunca dari pemakanan dan juga kesihatan. Kalau dah jaga , tapi masih juga kena penyakit , tu tak boleh nak kata apa dah la kan ?

Ok... sekarang aku takda masalah dengan bab makan dan gym tu cuma sekarang masalah aku ialah nak mengawal makanan untuk kelihatan lebih anggun gitu ! Hahahaha..  Maka sebab itulah aku nak amik Bellos Fiber


Di usia 40 an ni , ada satu je masalah bila bersenam. Payah lemak nak terbakar ! Kenapa ? Masalah metabolisma dah rendah ! Nah... jika nak turunkan berat badan serta nak kurus , metabolisma kena tinggi la kan ? Barulah lemak boleh terbakar gituuu !  


Bellos Fiber adalah pilihan aku. Kenapa Bellos Fiber ??? Sebabnyaaaa... banyak ! Hehehe.. Banyak sebab aku nak amik Bellos Fiber. Antaranya ialah tidak ada bahan terlarang digunakan. Yang ni penting woo ! Kemudian , melawaskan sistem pencernaan. Jika tak lawas  ( sembelit) , mood boleh hilang ! Satu hari mood teruk dan asyik nak marah jer. Jika lawas , senyum sentiasa. Hahahaha.. Dan badan pun ringan. Selain dari mood ok , toksin dalam badan pun dibuang melalui pelawasan yang baik dan tidur pun jadi lebih nyenyak dan segar di pagi hari. 

BELLOS FIBER tu apa ? 

Ianya minuman gabungan campuran buah-buahan dan sayur sayuran yang aku gemari sangat iaitu Nenas, Epal, Kiwi , Markisa , Lemon , Pir , Bayam , Timun dan Saderi. Nah , bila ada Saderi sah sah mereka yang ada darah tinggi sesuai sangat amik. Dan gabungan ni , mesti akan ada terasa cam payau kan ? Tak... Bila ada epal dan Lemon, rasanya akan jadi masam masam manis gituuu ! Sedap wooo.. 



Perhatikan bahagian Maklumat Pemakanan tu.. Tiada Gula. Penting juga tuu ! Bagus tiada gula tambahan.  Dan Fat tu , jangan risau. Selagi bukan Fat dari haiwan , ok jer... Mudah dibakar gitu. Dan sila perhatikan bahagian amaran tu ! Jika korang sedang menyusu atau mengambil ubat ubatan, hamil atau ada alahan , sila tanya doktor anda dulu yer.. Sesuai atau tidak ! 


Nak minum dia mudah jer.. Amik satu sachet , koyakkan dan campurkan dalam air. Pastu goncang beberapa saat. Larut dah ! Pastu minum laaa.. Hahahaaaa.. Tu jer ! Best part ialah dalam bentuk sachet. Nah , ertinyaa... mudah dibawa travel ke sana sini ! Takda isu punyaa laa.. 


Rasanya ? Cam epal + lemon. Heheehe.. Sedap ! Sesuai sangat untuk ganti sarapan pagi dan makan malam. Aku nak test untuk sebulan. Apakah akan lean badan aku ? Huhuhu.. Tapi kena la bersenam kalau nak lean kan. Bukan minum je pastu leh sado ! Hahaha....

Mana nak beli ? Sila ke Watson atau Guardian yer..

Untuk maklumat lanjut :

Web : www.kitsui.com.my
Facebook : Kitsui Malaysia
Instagram : KitsuiMalaysia

You May Also Like

21 comments

  1. Sukalah manfaat dia.. Rasa masam manisbtu yang buat rasa nak cuba!

    BalasPadam
  2. Selalu pi guardian, mesti nampak terasa macam nak beli tapi tunggu testimoni aben dulu lah... Hahaha

    BalasPadam
  3. Betul tu,usia meningkat metabolisma badan pun menurun. Baguslah ada produk best ni kat pasaran. Nak grab gak la satu

    BalasPadam
  4. Lepas baca review Ben, terus rasa nak beli Bellos Fiber.

    BalasPadam
  5. Selalu tengok je. Ni tengok dah ada review terus rasa nak try! Thank you aben!

    BalasPadam
  6. Ada jual kat watson lg sng nak beli

    BalasPadam
  7. Tiada gula tambahan? Eh menarik la..juju dlu penat blend buah2 mcm2 sbb nak fiber. Beli ni je senang hidup...nakkkk!

    BalasPadam
  8. Wahhh campuran dia tu memang sedaplah, nanti nak try jugaklah!

    BalasPadam
  9. Nanti dah berjaya, share testi tau aben... boleh try!!

    BalasPadam
  10. semakin meningkat usia kena jaga pemakanan dan ambil supllement sebagai makanan tambahan sampingan..nad pun pernah amik kitsui ni..memnag bagus ..

    BalasPadam
  11. Detox mmg penting utk buang bendaasing dlm badan kita.. kalau tak keluar .. aduh pening

    BalasPadam
  12. Wahh kitsui mmg bagus produk dia.. Yanie pernah ambil yg beauty nya..

    BalasPadam
  13. ada fructose. banyak produk skrg ni kan

    BalasPadam
  14. Kadang badan ni memang kena ada supplement. Tapi tekak ni susahnya nak terima.

    BalasPadam
  15. best detoks guna bellos fiber.. memang betul lancar lahh

    BalasPadam
  16. Fructose n maltodextrine tu gula buatan... N ada Dr mengatakan nilai gula dlm maltodextrine tu lagi tggi dr gula biasa n boleh menyebabkan gula dlm darah tinggi.. Ermmm risau juga sbb slalu amalkan bende nie...

    BalasPadam
  17. As Salam,yg Ada darah tinggi boleh ke minum ni..?

    BalasPadam
  18. hi salam kenapa setiap.kali minum bellos fiber ni buatkan kita sakit perut sangat?

    BalasPadam