HealthCare Study Tour 1/2020

by - Khamis, Januari 16, 2020


Peserta terdiri dari STIKES PEMKAB Jombang  , Jawa Timur. Seramai 30 orang termasuk 4 guru. Tujuan mereka adalah untuk mendalami lagi bidang yang sedang mereka pelajari dan juga mendapatkan pengalaman berharga di Malaysia. Dikendalikan oleh En.Nasaruddin Mohiden dari NQ Services

Mereka ke KPJ Ampang Puteri , MAHSA Universiti , Klinik Kesihatan , Kuala Pilah. Di samping tu mereka turut melawat tempat tempat pelancongan yang terkenal di negara kita seperti KLCC , Central Market , Batu Caves , Seremban dan banyak lagi. 

Ternyata peserta amat berpuashati dengan apa yang mereka lalui dan pelajari. Dan paling penting, mereka pulang dengan semangat yang mana mereka sudah nampak apa yang mereka akan lalui bila dah tamat belajar !

Dan aku... inilah pengalaman pertama yang cukup berharga dan juga kenangan manis buat aku selama aku bergelar blogger ! InshaAllah, ada beberapa trip lagi yang akan aku lalui dan pastinya akan lebih menarik dan mencabar ! Fuh... 

Yang paling penting.. moga aku kuat ! Hahahaha.. 


________________________________________________________


30 bright students accompanied by 4 faculty members from STIKES PEMKAB in Joining,  Jawa Timur attended a program organized by En Nasaruddin Mohiden of NQ Services Ent. The said program aims to give insight on the, relatively new to tourism segment, Healthcare Tourism. 

During the length of this special program,  participants were taken on informative visits to KPJ  Ampang Puteri Specialist Hospital,  MAHSA University and Klinik Kesihatan Kuala Pilah to gain knowledge on the healthcare industry in Malaysia. They were also taken around to other tourist hotspots like KLCC, Central Market and Batu Caves.

At the end of the program, participants gained valuable knowledge and insights on the Healthcare Tourism segment. They left for home with an iron clad resolution to develop this tourism industry segment in Indonesia. 

As for myself, this was a beautiful new experience added to my resumé as a blogger. There'll be more beautiful and challenging adventures in the future, in shaa Allah. 

May Allah grants me the strength to endure 😁

You May Also Like

2 comments