Penutup tahun 2022 dan pembuka tahun 2023 !

by - Ahad, Januari 01, 2023

2022 dah pergi meninggalkan kita semua. Penuh cabaran. Suka dan duka. Mendidik kita untuk lebih bersedia menghadapi hari hari yang bakal mendatang. Apakah ujian yang akan kita lalui ? Hanya Allah Maha Mengetahui. 

Selamat tahun baru 2023 dan Selamat Ulang Tahun Kelahiran buat isteri tercinta. Setiap tahun , semua orang di dunia sambut harijadi dia.. kata dia la Heee... Alhamdulillah. Semoga Allah panjangkan umur dengan keberkatan , dimurahkan rezeki dan.. yang lain tu nanti aku bisikkan kat telinga dia. Hee.. Tak semua menda kita leh cerita kat blog ni. Yang rahsia , biarkan rahsia. Kan kan.. Hahaha..

Ok... cuti panjang ni, aku abiskan sedikit masa dengan menonton cerita bersama anak anak. Dua cerita yang menarik membuatkan aku terasa bersemangat ialah The Rise Of Ottoman dan Mili. Memang best layan cerita ni.. Berbaloi. 



The Rise Of Ottoman , kisah pasal Sultan Mehmed atau Fatih. Ada dua kisah ni. Satu kisah, dalam 8 episod rasanya. Tapi memang syok. Bukan senang nak tawan kota Constantinople atau Istanbul tu. Cuma kena hati hati skit la bila menonton dengan anak anak. Ada babak kena skip. Skit jer. Pastu season 2 , pasal dia ngan Vlad Dracula. Di sini permulaan dongeng pasal Draculan yang kononnya suka hisap darah tu ! Memang mendebarkan bagi mereka yang tak tau mengenai kisah ni. 

Mili, aku tonton semalam. Sejam sebelum tahun baru 2023. Cerita mengenai seorang gadis yang terperangkap dalam peti sejuk simpanan makanan di tempat kerja dia. Bagaimana dia nak selamatkan diri dia ? Apa pula tindakan kawan kawan dan ahli keluarganya setelah dia tak pulang ke rumah seperti biasa ?

Dua dua cerita ni boleh tengok di Netflix. 


You May Also Like

1 comments

  1. Selamat Tahun Baru.. Moga yg bebaik tuk kehidupan.... Aamin ✌️

    BalasPadam