Qhaliff tak pandai la, daddy !

by - Khamis, Januari 05, 2023


Gitulah katanya tempohari bila dia bagitau yang kuiz Matematik di dalam kelasnya di salah satu je. Bila ditanya kenapa boleh salah, dia kata dia terlupa camana nak buat. Dia tau tapi terlupa. Gitulah. Pastu dia mintak maaf. Katanya dia tak pandai. 

Aku senyum. Aku bagitau dia yang mana dia dah dapat jawab banyak betul tu pun dah kira pandai malah lebih pandai dari ayah dia yakni aku la ! Heee.. Apa yang dia kena buat, kena lebih fokus di dalam kelas termasuklah kelas tambahan secara online. Kena rajin buat latihan tambahan dan ulangkaji. 

" Sebab tu daddy suruh Qhaliff beli barang di kedai. Tujuannya untuk Qhaliff faham kenapa pentingnya Matematik dalam kehidupan kita. Bukan nak kejar A tapi untuk kita teruskan kehidupan. Untuk elak kita dari ditipu orang lain dan paling penting , ilmu ni adalah dari Allah. Kalau kita tak manfaatkan , rugilah kita. Sampai kita tua kita kena belajar " kata aku.

" Hah ? Sampai tua ? " tanya dia. 

" Iyer. Belajar ni bukan di sekolah jer. Macam Qhaliff bila masuk kelas online tu.. Daddy duduk sebelah dan belajar sama. Macam karangan BM hari tu. Nampak mudah tapi rupanya ada ilmu yang daddy dah terlupa mengenai dia. Nah, sekarang berguna juga untuk daddy dalam memperbaiki tulisan daddy di blog. Padahal kelas Qhaliff tu untuk tahun 4 ! Cikgu yang ajar tu, banyak pengalaman. Luas ilmu dia. Tak rugi la kita sama sama belajar " sambung aku. 

Dengar kat Zahra , dia punya nyampuk..

" Zahra nak masuk kelas gak , daddy" katanya. 

" Tahun ni Aara masuk. Belajar Matematik, English , Sains , Bahasa Melayu. Ok ? " pujuk aku.

" Yeay... terima kasih daddy.. " gembira dia.

Aariz ? Dari kejauhan dia jawab... " Aariz tak pe. Aariz dah pandai " perlahan je suara dia sambil main kereta Buggatti kesayangnya. 

" Amboiii.... kalau pandai , meh sini daddy tanya soalan. " arah aku.

" Alaa.. Aariz saja je la.. Nanti Aariz belajar la. Aariz kan baru 6 tahun. " jawab dia.

Adeh.. gitulah aku setiap hari bersama anak anak. Nasib baik ada kelas Online bersama Rely dan Flyhigh Training Centre ni. Banyak sangat membantu aku ketika PKP dulu hingga sekarang. Cikgu cikgunya memang tip top ! 

" A tak penting Qhaliff.. Yang penting , daddy nak Qhaliff dan adik adik semua jadi orang berilmu. Manfaatkan ilmu dunia akhirat. Jangan susahkan orang. Jangan tipu orang. " sambung aku. 


Kelas online Rely boleh dapatkan info lanjut di www.relyedu.com manakala Flyhigh Training Centre , boleh hubungi terus mereka di : 

You May Also Like

1 comments