Suppliment bagus untuk mereka yang kena Covid 19 dan Influenza !

by - Khamis, Disember 21, 2023

Aku pernah kena Covid 19 , tahun lepas. Seingat aku , aku dapat jangkitan selepas pulang dari bersolat Jumaat PWTC. Walaupun pakai facemask dan senantiasa bersanitize , tapi dah takdir Allah nak kena juga.. Redha jer la. 

Aku mula terasa dengan sakit tekak. Ingatkan biasa biasa je sebab aku rajin kena sakit kat tekak ni dek kerana berdengkur masa tidur. Tapi kali ni, lain macam rasanya. Memang perit bila nak telan air liur. Alhamdulillah, aku cepat cepat asingkan diri aku dari ahli keluarga. Maka aku sorang je la kena sampai ke akhirnya dan berjaya elakkan dari anak anak dan isteri terjangkit. 

Tak teruk tapi aku bila aku batuk , ada darah keluar bersama dengan kahak ! Hurm... Bila aku bersenam pun , terasa cepat mengah. Cepat penat ! Terus aku order Tiggot dengan kawan aku. Dia pos dua kotak. Satu kotak lagi aku berikan pada mak aku yang kebetulan batuk yang agak kronik. 

Alhamdulillah.. lepas gunakan Tiggot ni, batuk aku reda dan tiada lagi darah keluar. Begitu juga dengan mak aku. Sejak tu, bila ada kawan kawan yang kena Covid 19 ni , aku terus suruh beli produk cendawan susu harimau ni. Tak kisah la apa jenama yang ada di pasaran asalkan kandungan utama dia adalah dari cendawan susu harimau. 

Dan yang Tygerberry ni lak.. aku memang beli untuk standby bila anak anak kena batuk. Dan kebetulan, beberapa bulan lepas , kami sekeluarga lak kena Influenza. Nasib baik tak teruk kerana kami dah jaga pemakanan sejak dari awal tahun. Aku tak benarkan anak anak makan biskut , roti putih , gula putih , fast food di rumah. Dan ianya berbaloi kerana dapat mengurangkan keradangan bila diserang virus seperti selsema dan demam. 

Aku syorkan pada jiran aku , baru baru ni. Katanya dia ada asma dan perlukan dapatkan rawatan di klinik dengan agak kerap. Dia beli dan katanya sangat bagus. Tak perlu dah nak dapatkan rawatan asma sejak tu. 

Aku sekadar berkongsi pengalaman jer. Lagi pun produk cendawan susu harimau ni, aku dah tau sejak tahun 2016 lagi Cuma masa tu , diorang belum campurkan dengan bahan lain. 100% asli dan memang payah nak telan ! Hahaha.. tapi dia punya manfaat.. memang best ! Sekarang ni diorang dah campur dengan bahan bahan asli yang lain untuk memberikan penambahan manfaatnya. InshaAllah.



 

You May Also Like

0 comments