Jangan cari pasal dengan Seoul Garden HotPot !!

by - Rabu, Januari 17, 2024


Teringat kali pertama aku masuk sini. Asalnya mencari makanan yang tinggi protein sebab kelaparan. Naik ke tingkat 2 di AEON Nilai , nak menuju ke food court tapi aku ajak wife masuk sini. Aku malas nak makan kat food court sebab.. heee.. aku malas ! Hahaha.. Aku nak duduk dan order jer. 

Dan itulah kali pertama masuk dan cuba makan di Seoul Garden HotPot setelah sekian lama dok tengok jer restoran ni dari luar. Takda terasa teringin nak mencuba pon .Yang satu lagi tu , aku dah cuba dan tak berapa nak minat sebab terlalu kenyang bila makan. Hahaha.. salah sendiri. 

Tapi berbeza yang ni ! Nah.... disebabkan aku minat kimchi dan kuah dia, maka aku nak mencuba sesuatu yang baru. Tengok menu dia , semua nampak menarik. Hahaha.. Jadi aku cari sesuatu yang ada protein dan fiber. Yummy ! 

Sebelum tu wife tanya aku.. Halal ke sini ? Sebelum masuk ke restoran ni , mata aku memang mencari tanda Halal ni sebab itulah yang bakal ditanya oleh wife aku. Aku dah ready dengan jawapan... 

" Lain kali gi mana mana , bukak mata.Jangan menonong jer.. " itulah jawapan yang aku berikan dalam hati. 

" Halal. Ada tanda kat luar tu... " jawapan sebenar dari aku yang cukup ringkas. Jangan cari pasal dengan perempuan yang sedang kelaparan. 





 Dan.. semalam , kali ke 4 kitorang singgah masuk makan sini dalam tempoh sebulan ! Aduh.. naya sungguh laa.. Dan untuk pengetahuan korang , setiap kali masuk sini.. memang akan order makanan yang sama. Kenapa ? Sebab aku nak makan sampai tahap bosan dah makan makanan tu dan nak cuba menu yang lain. Hahahah.. gila kan ? 

Sedap ker ? Hurm.... kalau tanya tekak aku, memang cukup kena la masakan ni dengan jiwa aku. Aku rasa aku ada darah Korea kot walaupun aku tak tau lagi Kpop yang lain selain lagu kuda tu ! Lupa lak nama dia.. 

Nah... untuk pengetahuan korang.. Seoul Garden ni cuma ada 14 cawangan di Malaysia. Hehehe.. Senarai cawangan ada di SINI.. 

You May Also Like

1 comments

  1. Ok dah boleh agak apa nak order bila singgah sini nanti sebab Nina belum pernah makan kat sini

    BalasPadam