Yahudi - Melanggar Perjanjian

by - Isnin, Jun 07, 2010

Firman Allah S.W.T :

" Sejahat-jahat makhluk disisi Allah ialah orang orang kafir yang berhati batu . Sebab itu mereka tidak mahu beriman. Iaitu , orang irang yang telah membuat perjanjian setia dengan engkau. Tetapi , mereka berkali kali mencabuli perjanjian itu.Bahkan , mereka langsung tidak takut akibat perbuatan mereka itu "

Surah al-Anfal : 55-56

Yahudi mmg suka melampaui batas .Kalaulah penjanjian dengan ALLAH mereka sanggup mencabulinya , apatah lagi perjanjian dengan manusia. Sifat ini seolah olah telah sebati dengan darah daging mereka dan tidak boleh dipisahkan lagi.

Jika kita mengkaji di dalam Taurat dan Perjanjian Lama , terdapat ratusan perjanjian yang telah mereka mungkiri.

Contoh terdekat yang berlaku di dalam kurun ini , bagaimana perjanjian damai yang dibuat antara Palestin dgn Yahudi. Malah mereka sanggup mencabuli kata sepakat setelah berkali kali perjanjian dibuat. Inilah gambaran sifat yang telah sebati dengan jiwa mereka sejak dulu hingga sekarang. Sebab itulah , mereka dibenci oleh seluruh bangsa di atas muka bumi ini .

Terdapat banyak ayat-ayat Al-Quran menjelaskan perkara itu. Umat Islam selalu diingatkan oleh ALLAH agar jangan mengadakan rundingan , perjanjian atau menjadikan mereka pengantara ketika rundingan. Semenjak dahulu hingga kini tiada ada sebarang perjanjian yang ditunaikan dengan amanah oleh bangsa Yahudi.

Bahkan , permasalah itu menjadi semakin rumit. Kadang-kadang perjanjian mereka adakan juga dicabuli.Apatah lagi perjanjian yang dibuat oleh pihak lain .

Firman ALLAH S.W.T

" Wahai orang orang yang beriman , janganlah kamu mengambil orang yahudi atau kristian sebagai wali ( pemimpin ) kamu " - surah al-Nisa : 51

dari buku Yahudi - Menurut Al-Quran , Hadis , Taurat dan Injil .

You May Also Like

2 comments

  1. sebab tu kita pun tidak digalakkan memungkiri janji, kan? kerana salah satu ciri2 org munafik ialah suka memungkiri janji. :) Nauzubillah, minta dijauhkan dari sifat ni.

    BalasPadam
  2. memang israel kejam ..
    sedih sangat bler tengok ramai orang terkorban n teraniya...

    BalasPadam