Bila bercerita tentang YAHUDI

by - Jumaat, Oktober 21, 2011

 

Hurm .. baca pasal Peristiwa Nakhbah@Nakbah (15 MEI 1948) | ! Erti Kehidupan... di blog Ujang tadi , membuatkan aku kembali teringat akan buku yang pernah aku baca dulu dan telah aku kongsikan di dalam blog ni .

Mungkin ada antara kita tak tau kenapa Yahudi sibuk mengusir penduduk palestin di bumi Palestine tu kan ? Kalau baca buku tu , insyaAllah sedikit sebanyak , kita tau kenapa dan mengapa berlakunya kekejaman tersebut ..

Ok , aku cuba kongsikan kembali isi kandungan buku tersebut :

Baca la … sedikit sebanyak , tau gak la kisah dulu .. Sekurangnya tak la  kita benci sebab dia bunuh saudara kita .. Dengan mengetahui sejarah silam , InsyaAllah kita lebih berhati hati ….

Sekadar berkongsi ..

 

Wallahualam..

You May Also Like

3 comments

  1. Teringat ayat Hitler, dia mengatakan yang dia mampu membunuh semua Yahudi semasa dia hidup, tapi dia tinggalkan sedikit supaya kita tahu kenapa HiTler bunuh Yahudi.

    BalasPadam
  2. sikit tu dah jadi masalah dunia sekarang. merata ada Yahudi. mereka sangat berpegang teguh dengan amalan tradisi. tak macam agama lain. sebab tu tali persaudaraan sesama mereka sangat kuat.

    BalasPadam
  3. Yahudi memang yahudi... adakah kita mengikut yahudi? Cara hidup kita Islam atau yahudi? baca dan take action. renung2kan dan selamat beramal....

    BalasPadam