Siapakah Yahudi - Re post

by - Ahad, Jun 06, 2010

Yahudi - Menurut Al-Quran , Hadis , Taurat dan Injil

Buku ini lama dah ada dalam koleksi aku ..Cuma selama ni tak berkesempatan nak membacanya..Pagi tadi , aku tergerak hati nak membaca semasa dalam perjalanan ke tempat kerja..Yelah kan , dari membuang masa tengok sana sini ada baiknya aku membaca ..Dapat gak ilmu skit kan..

Sepanjang perjalanan , aku tengok ada dua tiga orang pelik gak tengok aku baca buku ni..hehehe..agaknya tengok tajuk dia yang skit punya besar tulis YAHUDI ...heheh...Camana aku leh tergerak hati nak membaca buku ni setelah sekian lama ada depan mata aku tapi aku tak pk pun nak membacanya..Sebenarnya aku tengok BULETIN TV3 semalam yang mana berita mengenai MASJID AL-AQSA yang ditawan dek Yahudi sialan itu...huhu ..



Buku ni ditulis oleh Wan Mohamad Ridzuan Wan Mokhtar dan diterbitkan oleh Alaf 21 Sdn.Bhd...Mesti ada yang tertanya ..sapa dia ni ?? Lulusan mana ? Main kutip je si ben ni lalu baca pastu cerita kat orang ..huhu..

Wan Mohamad Ridzuan bin Wan Mokhtar (lahir pada 18 Februari 1973) merupakan anak bongsu daripada empat orang adik-beradik. Beliau dilahirkan di Pokok Sena, Kedah ini pernah menuntut di Sekolah Kebangsaan Telaga Mas sebelum menyambung pengajiannya di Sekolah Menengah Agama Raudhatul Ulum, Langgar, Kedah. Kemudian, Sekolah Pondok Pasir Tumbuh, Kelantan menjadi tempat pengajiannya yang seterusnya selama setahun sebelum ditawarkan belajar di Universiti Al-Azhar, Mesir pada tahun 1995. Beliau telah mengikut Kuliah Usuluddin dalam pengkhususan bidang Akidah dan Falsafah. Sewaktu buku ini dilancarkan, beliau sedang mengikuti Program Master, tahun ketiga di American Open University, Kaherah, Mesir.

Puehati ? hehe..Ada banyak tajuk ...aku sendiri pun baru abis bab 1...ye la kan ..camana nak baca dengan lancar...asik tersengguk sengguk dalam ERL dan LRT tu...Tapi biarlah aku cerita skit dulu..mana yang aku sempat tangkap...saja nak berkongsi...ni asik cerita hantu jeee..hehe...

Ni antara kandungan isi yang aku nak kongsi ngan korang ...

- ISRAEL adalah gabungan dua patah iaitu IS bermaksud hamba dan RAEL bermakna TUHAN.Nama ini diberikan kepada Nabi Ya'kob a.s , iaitu nenek moyang Bani Israel.

-Buat pengetahuan korang , Yahudi ni pun ada mazhab gak..hehehe..ada 6 mazhab..Manakala kitab suci Yahudi ni ialah Taurat ..Bukan Taurat sekarang ni tau ..Yang ada skang ni abis semua dah diubah...Selain Taurat , kitab mereka juga adalah Old Statement ( Perjanjian Lama ) ..

- Kedua dua kitab ni abis diubah oleh pendeta Yahudi..Antara penyelewengan yang dibuat oleh pendeta pendeta Yahudi ini ialah mereka menyifatkan ALLAH dengan sifat yang dimiliki oleh makhluknya seperti lemah , jahil , menyesal , marah ,berjalan , makan , minum dan sebagainya. .Bukan tu je , mereka juga sanggup menghina para rasul.Mereka menuduh Nabi Lut berzina dengan anak perempuannya sendiri , Nabi Musa telah mencuri , Harun menyembah berhala , Nabi Daud dan Sulaiman adalah kaki perempuan dan banyak lagi ..Ini antara penyelewangan yang dilakukan oleh orang Yahudi terhadap Kitab Taurat..

- Terdapat satu lagi Kitab Yahudi iaitu Kitab Talmud..Yahudi pecaya bahawa Kitab Talmud juga adalah wahyu Allah seperti Kitab Taurat.Mereka yakin isi kandunganya adalah tulen.Antara -antara kata kata pendeta Yahudi di dalam Talmud ialah :

" Sesungguhnya ta'lim (pengajaran ) pendeta Yahudi tidak mungkin terdapat sebarang kekurangan dan keraguan.Tiada siapa pun yang mampu mengubahnya walaupun ALLAH.Ini kerana , pada suatu ketika telah berlaku perdebatan hebat antara pendeta dengan ALLAH mengenai satu masalah.Keadaan itu berakhir apabila ALLAH mengiktiraf kekalahan-NYA dan mengaku segala kesalahan-NYA terhadap pendeta itu " .

" Takutlah kamu kepada pendeta Yahudi seperti kamu takut kepada ALLAH "

" Sesiapa yang meragui dan membantah ajaran pendeta , dia telah bersalah dan berdosa.Ini kerana , membantah dengan pendeta seolah-olah dia juga membantah dengan ALLAH.Walaupun apa yang disampaikan oleh pendeta bertepatan atau bertentangan , seseorang itu hendaklah menerimanya kerana kata-kata pendeta adalah Kalamullah "

Ada riwayat yang terdapat di dalam Talmud , iaitu :

" Siang hari terbahagi kepada dua belas jam . Tiga jam pertama , ALLAH duduk dan mengkaji mengenai syariat.Pada tiga jam yang kedua , dia mengeluarkan hukum.Manakala pada tiga jam berikutnya , dia memberi rezeki kepada seluruh alam.Kemudian , pada 3 jam terakhir , dia duduk bersama ikan paus, iaitu raja segala ikan.Ikan ini terlalu besar sehingga tidak dapat dibayangkan saiznya.Panjangnya melebihi 300 batu btidak termasuk lebarnya . Pada malam hari ALLAH , akan bangun untuk belajar Tahmud bersama sama dengan malaikat dan juga Raja Syaitan yang bernama Asmudiyyah di sebuah sekolah yang terletak di langit.Tetapi Haikal Bani Israel musnah , mereka terpaksa hidup merempat, ALLAH berasa sedih dan menangis lalu ALLAH mengubah jadualnya. ALLAH tidak lagi bermain dengan ikan paus atau terbang di angkasa.Dia jugak tidak menghiaskan diri dengan memakai pakaian yang cantik. Seterusnya dia membotakkan kepalanya.Apabila berlalu satu per empat malam , dia pun mengaum seperti singa sambil berkata : Celakalah aku kerana menyebabkan rumahKU musnah , Haikal Bani Israel terbakar dan anak anak ku hidup merempat. Selepas itu dua titis air mata ALLAH gugur ke lautan lalu bergegarlah seluruh pelusuk alam semenjak dunia dicipta sehingga ia berakhir.Setiap kali air mata ALLAH gugur , pasti lautan bergelora dengan ganas , bumi akan bergegar setiap waktu. Begitulah terjadinya gempa bumi. "

Terlalu banyak cerita dongeng , khurafat dan celaan Yahudi terhadap Tuhan yang dinyatakan dalam kitab yang dianggap suci di sisi mereka itu.

Kenapa Yahudi merasakan mereka lebih tinggi darjatnya berbanding bangsa lain di dunia ???

  • Kitab Talmud Yahudi beranggapan bahawa kejadian mereka berbeza daripada manusia seluruhnya.Tanah yang diciptakan oleh ALLAH , untuk menciptakan bangsa Yahudi adalah berlainan daripada tanah kejadian manusia seluruhnya.
  • Roh Yahudi lebih mulia berbanding seluruh manusia kerana roh Yahudi adalah sebahagian daripada Allah seperti mana anak adalah sebahagian daripada bapanya.
  • Manakala roh selain daripada Yahudi adalah sebahagian daripada roh syaitan seperti roh binatang.

Oleh itu , Yahudi merasakan martabat mereka lebih tinggi di sisi ALLAH melebihi para malaikat .Sesiapa saja yang menyakiti bangsa Yahudi seolah olah dia menyakiti kemuliaan ALLAH.

Ok..ni sebahagian apa yang aku faham lak kenapa bangsa sialan ini merasakan setiap perbuatan mereka ini betul ...

MENCURI

Yahudi menganggap bahawa mencuri adalah haram jika melibatkan harta sesama sendiri.Tetapi , mereka menghalalkan amalan itu jika kecurian melibatkan harta benda bangsa lain !

Pendeta Yahudi berkata ;
"Allah telah menghalalkan Yahudi untuk mencuri dan membunuh umat selain mereka.Ini kerana , Musa tidak pernah mewasiatkan begitu.Oleh itu , mencuri harta bangsa lain tidak bertentangan dengan wasiat ini "

MEMBUNUH

Keadilan akan berlaku jika Yahudi membunuh seluruh umat manusia kerana ia sebesar besar korban yang patut dilakukan untuk mendekatkan diri mereka kepada Tuhan.Sebagai balasan , mereka akan kekal di dalam syurga .Tetapi sesiapa yang membunuh seorang Yahudi , seolah olah dia telah membunuh manusia seluruh alam "

ZINA

Menurut kepercayaan Yahudi , zina atau memperkosa wanita selain daripada bangsa mereka , dibolehkan dan tidak berdosa !! Pendeta Yahudi mentafsirkan bahawa tidak boleh berzina dengan ahli terdekat ( bangsa Yahudi ) sahaja. Menurut mereka , perkahwinan antara bangsa Yahudi dan bangsa lain adalah fasik ( berdosa ) .Tanggapan mereka lagi , golongan wanita yang bukan daripada kalangan Bani Israel adalah seperti binatang ternakan.Tidah sah berkahwin dengan mereka.

Sekarang ini , Yahudi bukan saja telah mencabar seluruh manusia bahkan telah mencabar ALLAH.Oleh itu , tidak hairanlah mengapa mereka dilaknat dan dimurkai ALLAH .Hanya segelintir saja yang sedar dan mahu kembali ke pangkal jalan.........................

Begitulah antara petikan yang terpaksa aku menaip semula untuk korang baca..adehh..penat siut..aku tak g gym semata mata nak taip menda ni kat korang..kalau tak baca jugak aku tak tau laaa...

Skang baru aku terpk , kenapa laaaaaaaaaaaaaaaaaa Amerika ni takut benar ngan Israel...Tak kisah apa pun si lahanat tu buat kat Palestin ...diorng tetap diamkan diri ..Rupanya rupanya takuttttttt....ayoyoyo.....

Buku ni tak abis lagi ni..baru bab 1..hahahaha...kalau korang nak , g la cari kat kedai...Berlambak jual..dari beli majalah mangga tu , sekurang kurangnya korang tau gak kenapa bangsa ni di laknat ALLAH .....

sambungan ... YAHUDI

You May Also Like

8 comments

  1. Laut China Selatan:kalo xsilap, harganya bwh RM30 lebey..xingat lak, sbb skang dlm keta:)

    BalasPadam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  3. baru nak buat entry pasal yahudi..tapi ben dah buat dulu..takpe saya baca jek..thanks

    BalasPadam
  4. biler ler negara islam nak bersatu dan lawan balik rejim zionis ni

    BalasPadam
  5. thk..good infomation to share with others..

    BalasPadam
  6. Aiseh... Ben tulis baru akak faham da... dik baca tang lain, berkonar berbelit2 ayat. Hok ni baru faham.
    Ada dah siap separuh entri tentang puak Yahudi ni tapi tinggal deraf je la. Dh tak rajin nk siapkan. Akak amik sikit isi n backlink ke sini nanti ya kalo nk sambung.
    Terima kasih banyak2 Ben. Teruskan menulus :)

    BalasPadam