Berbaloi beli gadget / mainan untuk anak ?

 

“ Asal datang KLCC je mesti nak singgah Toy’s R Us ! Pastu beli mainan dalam tu.. Paling tidak pon RM100 terbang ! Bukan murah murah mainan dalam tuu .. “.

 

Aku akui jugak kata kata kawan aku ni .. Selalu bawak Qhaliff masuk dalam tu tapi sayangnya , dia tak pilih apa pon ! Yang pilih , aku.. Huhuhuh.. Aku pulak beria beli ! Salah aku kah ?

Bila dah beli kasi.. tak sampai sejam , mainan tu dah terdampar di lautan sepi .. Adehh .. Duit tuuuu .. Huhuh.. Kalau tak beli mainan , beli buku atau sesuatu yang boleh dia abiskan masa dengannya .. tapi sama je nasibnya..

Gadget seperti tab untuknya ? 

image

Inilah nasib kuuuuuuu … Tu lom kena pijak lagi.. Huhuhu.. Nasib baik la beli tab samsung yang mampu tahan keberatannya itu .. Kalau tak ?  Tiap bulan beli..

9 ulasan:

  1. yeah toys r us x cheap, so I seldom shop there.
    yeah sure heartbreak see x even a day it spoiled, got such feeling before.

    BalasPadam
  2. saya selalu beli mainan anak kat tempat murah je.. kedai serbaneka ke.. Mr DIY @ kedai2 borong.. selalunya saya yg belikan. anak saya tak pernah minta. cuma sekali je ke mydin dia pegang 1 buku tu dia nak sangat2. Gadget saya dah cuba kurang sekurang kurangnya.. sekali sekala sgt jer sy bg. dia pun ok.. memang mainan kita beli tu tak bertahan lama dlm usia anak yg masih mengenal ni.. dia punya eksperimen tu kadang2 tak sampai 1 hari dah lerai.. tapi saya tak pernah rasa rugi. bagi saya proses dia belajar

    BalasPadam
  3. Boleh bilang berapa kali beli mainan anak kat situ..mak akak selalu pesan jgn biasakan beli mainan untuk anak..sekali sekala bila dia minta baru belikan..bukan apa takut dah besar sikit dia asyik minta kita pula yg marah..:-)

    BalasPadam
  4. Boleh bilang berapa kali beli mainan anak kat situ..mak akak selalu pesan jgn biasakan beli mainan untuk anak..sekali sekala bila dia minta baru belikan..bukan apa takut dah besar sikit dia asyik minta kita pula yg marah..:-)

    BalasPadam
  5. Boleh bilang berapa kali beli mainan anak kat situ..mak akak selalu pesan jgn biasakan beli mainan untuk anak..sekali sekala bila dia minta baru belikan..bukan apa takut dah besar sikit dia asyik minta kita pula yg marah..:-)

    BalasPadam
  6. Akak tak suka belikan mainan utk ank2. Selalu suami yg suka beli utk ank2 mainan. Mmg membazir duit sbb main sekejap lps tu terbiar. Baik beli makanan... Tp mknn beli2 pun buang jugak... hehe...

    BalasPadam
  7. Senasib la.tablet dah 2 rosak sbb anak.tp nasib baik tab yg murah
    Henpon pun senasib dgn tablet BA.tanggal cover utk port charging.

    BalasPadam
  8. suka belikan mainan anak kat situ. anak pulak jenis cermat. legaaaaa

    BalasPadam
  9. Saya jarang beli mainan atau gajet untuk anak-anak. Lebihkan buku ja untuk depa. Satgi beli mainan last2 buang macam tu ja

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.