Tanya sendiri la lain kali !

by - September 27, 2014



Kan dah .. hurmm.. Tak tau nak kata apa dah ! Segalanya dijadikan pengajaran dan tauladan .. Segala yang berlaku mematangkan aku dan rakan rakan yang lain ! Apa jua maklumat atau info yang sampai ke telinga , lain kali … sila gi bertanya sendiri pada tuannya .. Jangan memandai mandai !


Bukan mudah sebenarnya .. Kadang kadang niat murni kita akan jadi sebaliknya !  Sebaliknya , dapatkan pengesahan dan penjelasan dari mulut pihat terbabit ! Sahkan.. baru buat tindakan ..

Hurmmm .. Sikap memandai mandai , membuatkan ada pihak yang terasa hati dan juga salah sangka ! Kesannya ? Kita takkan mampu menduganya .. kerana sekarang ni , manusia lebih gemar mencari salah dari membantu menyelesaikan masalah ..


Apa pun.. sebagai kawan , kita jangan ada sikap syak wasangka .. Bahaya sikap tu…

You May Also Like

7 comments

  1. Susah kalau ada je yg penuh syak wasamgka

    BalasPadam
  2. Salah maklumat dan info nih memang bahaya.. apapun lebih baik bertanya pada tuan badan dulu sebelum sebarang tindakan dilakukan.. tak pasal-pasal bermasam muka dan bergaduh plak nanti..

    BalasPadam
  3. Mampir kesini dong gan.. Ada give away Novel "Apartemen Berhantu"

    BalasPadam
  4. Memang betul nak kepastian kena tanya tuan punya diri dulu setidaknya kaji dulu kan ^_^

    BalasPadam