Perangai buruk orang kita ?

by - September 29, 2014


Yeker orang kita buat gini ??? Letak troli di belakang kereta orang lain ??? Hurmm.. Buruk benar perangai gini.. Tapi nak kata , orang kita yang buat .. aku rasa macam .. hurm..sebab yang datang ke supermarket ni bukan saja orang kita.. orang bukan kita pon ada haaa ! 

Tak kisah la sapa pon .. Kita yang berakal , berpendidikan ni .. jangan la sesekali buat perangai gini ! Buruk benar orang tengok ! Tak nampak sekali pon , ada cctv ! Kalau diorang nakal , diorang upload ke Facebook , camana ? Sapa malu ? Agak agak la skit .. Kalau malas sekali pon , tolak la kat dlm lorong pejalan kaki tuuuu ...


Kekadang kan , aku sendiri pon pelik .. Apakah kita semakin hilang rasa timbang rasa dengan orang lain ? Makin mementingkan diri sendiri ! Menda menda gini kita leh nampak atas jalan raya ! Tak kira pemandu atau pejalan kaki .. Haaa .. Bila orang kasi lintas tu , nak balas dengan senyuman atau angkat tangan sebagai tanda terima kasih , pon berat ! Apa nak jadi ?? Bukanlah dambakan pujian tapi sekurangnya cuba ada perasaan berterima kasih ! Adoi.. tu pon susah ! Bayangkan anak sendiri tak ucapkan terima kasih pada ayah dia bila ayah dia bagi hadiah ! haaa ..

Payah aih.. takkan kerajaan asik nak kena keluar belanja bagi mengadakan kempen berkaitan moral rakyatnya ni.. Iskh... Takkan seteruk tu kot ? Hurmmm ...

You May Also Like

4 comments

  1. ida selalu juga kena cmni..kdg2 tu g letak kt tempat parking yg kosong..bile org nk msuk parking kn susah plak jadinya..

    BalasPadam
  2. Orang kita nie banyak yang malas dari yang rajin. Kalau boleh dorang lebih suka drive thru. Nasib tak ada supermarket drive thru....

    BalasPadam
  3. Senang citer rakyat Malaysia sekarang ni mmg banyak yang pentingkan diri sendiri abg ben...sy sendiri penah jd mansa org yg pentingkan diri ni. Pikir die je..xpikir org lain langsung. Mungkin ade yang kate..."tak sume rakyat Malaysia mcm tu.." hmmm...sape makan cili die lah terasa pedasnya ye dak...

    BalasPadam