Awas , anak kita sedang merakamkannya !

by - September 14, 2014

 

Banyak kali berlaku pada aku dan aku spontan ‘melatah’ dengan terlupa Qhaliff disebelah sedang memerhati ! Wife pantas menegur perbuatan aku tu..

Hurm… geram ! Sangat geram ! Tapi sayang perbuatan kita tu , sedang dirakam oleh anak kecil kita dan jangan hairan bila mereka akan ‘melakonkan’ kembali atau melafazkannya semula di satu saat ! Jangan terpaku dan salahkan diri sendiri ! Hurmm..

Hurmmm.. Qhaliff sangat pantas belajar dan aku kena berhati hati atas setiap tindak tanduk aku .. atau kesannya , pada Qhaliff jika aku buta hati !

Kena perbanyakkan istighfar …

You May Also Like

11 comments

  1. Betul tu...kita kena kontrol diri kita dulu. Budak2 sekarang cepat je mengikut.

    BalasPadam
  2. budak2 adalah recorder terbaik ehehe

    BalasPadam
  3. Betul sangat tu en ben..anak2 cepat sangat copy paste

    BalasPadam
  4. kalau melatah ,. kadang memang susah skit nak control..

    BalasPadam
  5. memang betul ben.. kadang2 kita alpa, tak sedar anak2 memerhati perbuatan kita.. saya pun selalu camtu, pastu bila tersedar anak2 tengok terus cakap ngan diaorg jgn ikut apa mama cakap td, tak elok.. so mereka faham dan siap cakap mama jgn cakap camtu lagi.. hehehee

    BalasPadam
  6. betul betul betul.. budak budak sekarang cepat je belajar.. dia tak buat waktu tu.. tapi dia akan terbuat jika sitiasi yang lebih kurang sama... didikan melalui tauladan..

    BalasPadam
  7. kadang2 kita sendiri tak sangka, tapi tu lah hakikatnye..huhu

    BalasPadam
  8. Anak2 aku dah di ajar dan di didik supaya tidak menggunakan perkataan yg sepatutnya . Tapi persekitaran mereka susah nak dibendung…

    BalasPadam
  9. Yup stuju sangat kerana kanak-kanak umur sebegini dalam proses pembelajaran.. jadi kita sebagai ibu bapa harus menjaga kata-kata dan tingkah laku kita.. semoga mereka mengikut perkara yang baik-baik saja..

    BalasPadam
  10. Guru pertama anak anak ibu bapanya sendiri..kadangkala diluar kawalan dan diluar sedar..istighfar..

    BalasPadam
  11. hahahahaha! kadang-kadang muka mereka curious, kenapa la ayah ibu ni terjerit-jerit kat kereta tu. Bukan manusia pun. Wakakaka.

    BalasPadam