Berbaloikah PRUClinic care ?

 

Dapat jugak akhirnya kad PRUClinic Qhaliff ni .. Agen kami , En. Addy yg senantiasa pantas memberi respon tiap kali aku atau wife ada pertanyaan mengenai insuran.

Baru baru ni , masa Qhaliff tak sihat , aku bawak Qhaliff ke klinik Medivron , Nilai .. salah satu panel PruClinic Care , ditemani En.Addy. Masa tu kad ni lom dapat walaupun dah didaftar. Dia uruskan part pembayaran dengan mengatakan Qhaliff adalah pemegang PruClinic.

Alhmdulillah.. settle.. tak perlu bayar dah.. Kalau nak bayar , Rasanya dekat RM30 la gak.. Hurm..

Berbaloikah amik PruClinic ni ?? Ada yang kata , baik gi hospital kerajaan jer.. Ok , fine … memang betul pon .. murah tapi nak kata cepat tu.. hurmmm .. Rasanya , kalau sakit demam selsema batuk tu , baik gi klinik swasta je dulu.. kan ? Kalau tak sihat jugak pastu baru gi klinik kerajaan.

Teringat satu kes .. Kawan ni , gi klinik kerajaan.. anaknya tak sihat. Batuk batuk gitu laa.. Doktor yang rawat kata , batuk biasa jer.. Kawan ni tak puashati lalu gi klinik swasta lak.. Di sana ,pemeriksaan rapi dibuat dan doktor telah mengesan ada jangkitan di paru parunya .

Bagi aku , bab kesihatan melibatkan anak ni terutamanya.. kena bersungguh sungguh. Jangan pandang sipi sipi jer.. Kalau tak sihat tu , dapatkan sekurangnya dua pendapat perubatan.. Kerajaan dan swata bila anak masih tak sembuh lagi .. Macam macam penyakit muncul sekarang ni .. Sian budak budak .. hurm…

Berbaloikah amik pakej ni ?

6 ulasan:

  1. sangat berbaloi bro... aku dah dekat setahun ambik kad ni utk Akiff... tak smpai Rm20 sebulan kannn...

    BalasPadam
  2. betul2. kalau mampu apa salahnya kan? kita pilih yang terbaik untuk anak. nik walaupun kerja di hdopital kerajaan, tapi selalu kalau demam ke apa, g klinik swasta gak. Cepat.

    BalasPadam
  3. memang worth is especially untuk anak2 kecik yang selalu sakit demam, so parents pun ramai mintak rider ni.

    BalasPadam
  4. Brbaloi. Ramai kawan saya dh ambek...

    BalasPadam
  5. Untuk anak², melabur lebih pon tak per ☺

    BalasPadam
  6. hurm..sptutnya kerajaan lebih bagus servicenye kan. tapi....

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009