Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 9 September 2014

Zahra Nur Iman , 4 bulan dah !

 

Berat dia skang , 6.7kg. Tinggi ,66 cm.. Nampak berisi dan bulat kan ? Serius , dia tak macam abang dia dulu. Abang dia , mmg berat ! Leh sakit otot ibu jari kaki kalau dukung dia ! Apa kaitan kesakitan itu ? Eh , fikirkanlah sendiri .. heee..

Zahra tak berat tapi panjang. Kalau letak dalam buaian , dah nak terkeluar dah kaki dia .. Haaaa.. Mesti ikut bapak dia niiii .. kan kan ? Kalau ikut mak dia , er.. er… mak dia pon tinggi gak.. tinggi gadis melayu malaysia.. Standard modified je la .. hee…

Alhamdulillah.. membesar sihat dua dua walaupun makan memilih. Naik pening aku nak kasi makan terutama Qhaliff.. Zahra menyusu botol tapi skit sangat.. Nak jugak yang original. Kena tunggu petang , baru dia puas menyusu.. Sian ..

Semakin besar dia ni , semakin mula nampak karenah. Antaranya ? Dah pandai ketawa bila tengok abang dia bermain depan dia … Berebut makanan dengan mak dia !! Siap tarik lagi.. Haaaa .. Lain ? Lain , aku tak sempat nak belek lagi..

Alhamdulillah.. syukur pada Allah kerana peluang yang DIA berikan pada aku ni. Melihat sendiri anak anak membesar bagai johan. Tak semua dapat rezeki mcm ni ..

7 komen :

Lulu Caldina berkata... [Reply to comment]

alhamdulillah.. membesar dengan sihat Zahra :)

mama 3farhanah berkata... [Reply to comment]

Geramnya tengok pipi bulat Zahra tu..

Seri Kandi Tanah Jauhar berkata... [Reply to comment]

semoga Zahra Nur Iman akan membesar sebagai anak yang membanggakan ibu, ayah & abangnya.. rambut tu tak menahan! hehehehe

Siti Rohaida Yusof berkata... [Reply to comment]

4 bulan dah 6.7kg..fuhhh..memang semangat...ank sya 4 bulan baru 5kg

mama amir berkata... [Reply to comment]

Alhamdulillah...geram tengok tangan dan pipi zahra..betul kata bro, tak semua dapat rezeki lihat anak membesar depan mata...

Dkna Abza berkata... [Reply to comment]

orang cakap anak pompuan kurang menyusu beben.. betul kot.. huhu.. dkna tunggu next turn anak pompuan plk..hehee.. :)

Nora Karim berkata... [Reply to comment]

Betul abg ben.. jaga sendiri anak2 dpn mata... dpt tgk dorang membesar... mmg tak semua org dpt peluang mcm ni...

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI