Kawasan Rehat dan Rawat , kawasan larangan merokok !

 

Sayangnya .. ada jugak tak paham paham !!

Masih ada jugak yang merokok di tempat makan ! Kalau tak letak banner ni sekali pon , akal letak mana ??? Takkan la tak reti nak pikir kot ? Pikir tekak sendiri ??

Satu lagi.. Kalau nampak laa kawan kawan bawak anak kecil mai  borak borak sebentar , apa kata mereka yang sedang merokok tu , padamkan rokok tu sekejap.. Kang kalau kawan tu patah balik , tak jadi mai sembang.. awak terasa lak kan ? Maka , cuba berfikiran matang skit .. Padamkan kejap ! Ke kalau padam , nyawa terputus terus ?

Belajar tinggi dah .. tapi bab rokok , failed !!

4 ulasan:

  1. meeokoklah ditempat lain tanpa mengganggu kesihatan keluarga..

    kesihatan yg baik keluarga yg sihat

    BalasPadam
  2. betul tu abg ben. kadang tak paham, kenapa benda alah tu juga yang nak di sedut.

    BalasPadam
  3. Aku dah lama bhenti merokok, skrg ni bila nampak org merokok rasa nak lempang je..susah sgt ke nak bhenti? tak pon..hmmm.

    BalasPadam
  4. Buatlah banner besar mana sekalipun,buatlah undang-undang sehebat mana pun, kalau takde penguatkuasaan sampah juga jadinya.

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.