Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 9 Disember 2014

Sayu tengok Qhaliff ..

 

Seharian dia dan Zahra ditinggalkan ! Tu pun bukan sebab suka suka aku nak tinggalkan dia .. kerja punya pasal ! Cari rezeki .. hurm.. Sampai je rumah , malam tadi .. terus aku ajak dia keluar gi Mesra Petronas. Dia nak aiskrim. Huhuh..

Dari rumah mak aku , ke Petronas tu ada la dalam 10 minit jalan kaki berlenggang kangkung. Kalau laju jalan , kejap je la.. Dia berjalan berpimpinan tangan dengan aku. Terasa sayu je di hati aku.. Besar dah dia.. Sambil berjalan , mulut dia membebel bercakap.. Tanya itu ini kat aku ..

Sampai je Mesra .. dia terus tuju ke peti aiskrim.. Amik apa yang dia nak termasuk untuk sepupu dia.. Pastu dia letak atas meja kaunter cashier. Tunggu aku bayar dan dia amik.. Berjalan keluar..

“ Meh daddy bawak.. “.

“ Tak nak.. “. Pantas je jawab. Aku cuba amik , dia tak kasi !

Hahahaha .. Bersungguh la bawak sendiri sampai ke rumah ..

Sampai je rumah , abis dia gegar sepupu dia yang dah nak tidur tu.. Pakat pakat la bangun nak makan.. kena sergah ngan nenek diorang , terus kensel makan kecuali Qhaliff ! Lesen dia besar.. bapak dia kasi makan ! Hahahaha…

Esok.. kena tinggal lagi ! Hurmm..

1 komen :

Aza/Rin/Na berkata... [Reply to comment]

...bila kita dah attach sangat dengan anak2 - memang gitu la perasaannya ... esp si bapa - paling anak2 nanti kan bila si bapa pulang kerja ... nak ambil hati bawa pi 7/11 beli le apa yang berkenan ...

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI