Sebelum aku ditinggalkan isteri tercinta ..

 

Awal pagi.. dia bangun.. kemas rumah ! Tidur lebih awal dari aku , setiap malam. Aku tidur lewat.. sebab Qhaliff masih berjaga.. Rasanya hampir kul 4 pagi dia tidur..

Kul 6 pagi , aku dengar wife dah berkungfu di dapur. Aku , dah berada di sebelah Zahra dan Qhaliff.. Pastinya aku dan Zahra akan berlawan menolak.. Dia pun pandai dah berebut tempat tidur.. Pernah gak aku makan ‘tendangan tanpa bayang’ dari Zahra sewaktu memasing lena tidur !

Dan pagi ni , wife sediaka sarapan pagi , tengahari dan petang.. Ayam masak kurma untuk aku dan Qhaliff.. Huhuh.. Tak yah gi beli kat luar dah.. Jimat 40 sen !

Selain dari ayam masak kurma .. Alhamdulillah..

Carilah isteri yang RAJIN.. Bukan sekadar TAHU tetapi RAJIN.. Bila rajin , apa jua yang tak tau akan jadi tahu… berbeza dengan TAHU tapi malas !

8 ulasan:

  1. menyelerakan.. abg ben just panaskan jer masakan tu.. lepas tu abg ben g bersilat dengan anak2 yer..

    BalasPadam
  2. salute utk sume superwomen..! cayalah..!

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum abg ben. fuhh mencabar betul. sheila masa weekdays je camni. letih tapi berbaloi tengok anak suami rasa air tangan sendiri ~~~

    BalasPadam
  4. Setuju ayat last tuu....!!
    Bila dlm diri ada sikitt 'rajin' , boleh ajer belajar macam2 menu dari blog Che Mat.
    Ppsst >>>> sedapp.lauk tuu~

    BalasPadam
  5. alamak..segannya.. masih seorg yg isteri yg malas jarang masak untuk suami.. lagi2 sarapan pagi.. aiseymen.. Wake up!!

    BalasPadam
  6. sama le akak, bersilat di dapur pepagi utk siapkan makanan anak2... at least sarapan + 1 mata lauk utk depa balik sekolah nanti.. kalau cuti sekolah mmg siap masak untuk anak2.... itu lah pengorbanan ibu bekerja...

    BalasPadam
  7. sentap makk.. okeyhhh kene tahu dan buat tahu walaupun tak tahu hehe.

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009