Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 1 Disember 2014

Zahra ada alergik ???

 

Tiba-tiba naik merah bintik bintik kat muka , badan dan tangan dia ! Apakah ??? Hurm… Apa dia makan ? Mak dia bagi sayuran macam Qhaliff masa kecik dulu la.. Tak bagi lagi telur atau kekacang pon ..

Tapi lepas letak bedak kuning, hilang la skit merah merah tu… Persoalannya apa menda tu ?

Selain alergik , dalam kepala bermain ialah hama tilam atau bantal ! Hama ke  nama dia ? Hurmm..

Payah jugak nak ‘bela’ anak dara ni kan ? Kena jaga tubuh badan dia ha.. Kang membesar , kesian je kalau ada banyak parut ! Nanti disalahkan mak ayah lak sebab tak jaga dia masa kecik dulu !

Mau jugak si ayah cakap..

“ Aku tak buang dalam tong sampah pon, bersyukur lah !! “. Tapi takkan laaa si ayah nak cakap gitu kan ! Kejam giler laaa.. Nak tak nak , pendam je dalam hati..

Bukan mudah jadi parents ni rupanya !

6 komen :

izzeyda berkata... [Reply to comment]

kalau kulit jenis sensitif memang mudah naik bintik2 merah apa bagai.. hopefully tak de apa2 laa.. yelah, anak dara ada parut abis saham.. hehehe..

aima berkata... [Reply to comment]

sebamed terbaik untuk kulit baby...sehingga dewasa

Nurfaezah Abdullah berkata... [Reply to comment]

comelnye zahraaaaaaa

Raihanah Ahmad berkata... [Reply to comment]

saya guna herbal blend. and jaga pemakanan masa pregnant lagi.

NURUL AQIDAH AZAHAR berkata... [Reply to comment]

zahra mnyusu bdn kan?kdg2 dr pemakanan si ibu...ank ida ade alergik,seafood memang ida pantang skit..mkn tapi skit jelah...

Kaisara Aiman berkata... [Reply to comment]

my baby girl pun kulit sensitive..kna habuk atau hama tilam skit je trus merah bdn..nasib xbnyk tp parut ler..xpe..lama2 kalau jaga parut tu hilang...

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI