Zahra sudah besar atau ? - BEN ASHAARI

Zahra sudah besar atau ?

 

Dia tak nak tidur dalam buaian , hari ni ! Kenapa ?? Puas aku cuba tidurkan dia .. tapi dia tak nak.. Meraung kaw kaw bunyinya ! Aku naik cuak dah ! Takut kena sawan nangis .. aku ! Aku yang menangis haa..

Aku try bagi susu.. Dia abiskan ! Pastu sambung tidur ! Aku try bagi duit , dia tak nak ! Dah tu ?? Aku try letak dalam rocker ni .. Dan ? Ehhh.. Terus tidur ! Huhuh..

Dia dah tak muat dalam buaian tu ? Atau tak selesa dah ? Hurm… Dulu Qhaliff sampai setahun lebih dalam buaian.. Tapi Zahra baru 7 bulan , tak nak dah.. Ini sudah bagus.. hahaha ..

Bukan apa.. orang kata , baby jangan dibiasakan tidur dalam buaian.. Nanti nak ke mana mana , kena usung buaian.. Alhamdulillah .. tidak berlaku pada kedua anak aku ni ..

Apakah petuanya ? Malam malam.. tidur la dengan mak ayahnya.. Jangan letak dalam buaian.. Buaian ni , emergerncy kes jer.. Kalau dah dibiasakan , aku pun nak tidur dalam buaian !

4 ulasan:

  1. kalau setakat tido buai tak apa ni nak memerap sambil mintak henjut tu yg tak tahan...pemgalaman lalu ; la ni tgk kawan2 beranak kecik pulak... :)

    BalasPadam
  2. Saya suka travel..buaian untuk anak2 adalah no no noooo

    Jemputlah ke blog saya #projek2ribu

    BalasPadam
  3. zahra dah pandai..tido buaian best bila ade org enjut..

    BalasPadam
  4. alolo.. pandai dah zahra. senang lah macam tue abg ben.

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.