Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 18 Disember 2014

Zahra sudah besar atau ?

 

Dia tak nak tidur dalam buaian , hari ni ! Kenapa ?? Puas aku cuba tidurkan dia .. tapi dia tak nak.. Meraung kaw kaw bunyinya ! Aku naik cuak dah ! Takut kena sawan nangis .. aku ! Aku yang menangis haa..

Aku try bagi susu.. Dia abiskan ! Pastu sambung tidur ! Aku try bagi duit , dia tak nak ! Dah tu ?? Aku try letak dalam rocker ni .. Dan ? Ehhh.. Terus tidur ! Huhuh..

Dia dah tak muat dalam buaian tu ? Atau tak selesa dah ? Hurm… Dulu Qhaliff sampai setahun lebih dalam buaian.. Tapi Zahra baru 7 bulan , tak nak dah.. Ini sudah bagus.. hahaha ..

Bukan apa.. orang kata , baby jangan dibiasakan tidur dalam buaian.. Nanti nak ke mana mana , kena usung buaian.. Alhamdulillah .. tidak berlaku pada kedua anak aku ni ..

Apakah petuanya ? Malam malam.. tidur la dengan mak ayahnya.. Jangan letak dalam buaian.. Buaian ni , emergerncy kes jer.. Kalau dah dibiasakan , aku pun nak tidur dalam buaian !

4 komen :

Nazlee Ismail PCL berkata... [Reply to comment]

kalau setakat tido buai tak apa ni nak memerap sambil mintak henjut tu yg tak tahan...pemgalaman lalu ; la ni tgk kawan2 beranak kecik pulak... :)

Aishah Amin berkata... [Reply to comment]

Saya suka travel..buaian untuk anak2 adalah no no noooo

Jemputlah ke blog saya #projek2ribu

Nadia Johari berkata... [Reply to comment]

zahra dah pandai..tido buaian best bila ade org enjut..

Fyna Ahmad berkata... [Reply to comment]

alolo.. pandai dah zahra. senang lah macam tue abg ben.

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI