Perempuan tak suka lelaki pandai memasak ??

by - Sabtu, Jun 19, 2010


Adalah satu kelebihan bagi satu satu rumahtangga jika suaminya pandai memasak .. tetapi ada juga isteri tidak mahu tanggungjawab memasak itu dipikul oleh suaminya . Cukuplah sekadar membantu dari segi mengemas dan membersihkan rumah dan biarlah tugas memasak itu miliknya sahaja..

Adakalanya betul kenyataan ini . Bagi aku tak salah suami pandai memasak tapi yang dirisaukan ialah isteri yang sanggup mengambil kesempatan diatas kelebihan suaminya tu . Ada satu kes dimana anaknya hanya nak makan masakan bapak dia je... dia kata mak dia masak tak sedap .. Nak tak nak , tunggu bapak dia balik masak la baru nak makan malam ..

Tapi tak dinafikan .. lelaki masak lebih sedap dari perempuan masak.. kan kan

BA : Suami belum tunjuk skill menjahit langsir lagi.. kalau tak , setiap tahun tukar langsir..

You May Also Like

10 comments

  1. hubby akak nye nasi goreng cili api, superrrrrr. tiada tandingannye. huhuhu.

    BalasPadam
  2. Saya Suka Cara Kamu Berfikir (^^,)
    Lelaki makin lama makin hebat pd abad ini...

    BalasPadam
  3. org cakap, kalau laki yg pandai memasak, laki tu lemah seks..tak tahu la betul atau tak

    ------------------------------
    Filem 2 Alam: Dr Rozmey gila atau waras?

    BalasPadam
  4. ummu hanis,
    nak rase... hehe

    BalasPadam
  5. suami saya rajin masak dan hanya suka masak.. mengemas atau kerja lain tak berapa nak buat.. jadi saya putuskan biarlah dia buat kerja kegemarannya tuu.. kadangkala saya masaklah juga.. tapi.. anak2 tetap suka masakan saya sebab dah dari mula pandai makan .. masakan ibu yang dia rasa... tu yang suami jeles tu.. :)

    BalasPadam
  6. suami saya pun pandai msk. tapi dia lebih suka saya yang masak untuk dia.cuma masa pregnant je dia masakkan untuk saya sebab saya teringin nak makan apa yang dia masak.
    hehehe...

    tapi nak hairan apanya kan?
    daripada dulu lagi lelaki memang dah boleh masak.antara malas dengan tak je.kat kedai-kedai, masa kenduri-kendara pun lelaki yang masak apa...
    betul tak?

    BalasPadam
  7. suami akak pandai buat nasi goreng ikan sardin je...

    BalasPadam
  8. ayah saya pandai masak..mang sedap ah..tapi x leh tanding masakan mak la...pada saya satu kelebihan laki pndai masak..i like~~hahahah

    BalasPadam
  9. BA: I stuju...he3.... lucky my hubbby boleh jg masak....hi3....

    BalasPadam
  10. hehehe.. tension segh hubby pandai masak... sbb asyik kena complain je.. semalam sekian kali kena marah... ades... nasib arini tak kena marah sbb mkan kenduri kawen.. lega... hahhaha..

    BalasPadam