Tak rasa segan ke ?

by - Selasa, Jun 29, 2010

Bila mana aurat seringkali menjadi satu isu di negara kita , ramai memandangnya seperti tiada apa apa makna .. Nanti bila sampai masa , maka tutuplah aurat .. Begitu juga dengan kewajipan kewajipan yang lain seperti solat dan berpuasa .. Yang lain lain tu , jgn cita la kan ..

Aku rasa orang kafir lebih sedia maklum tentang aurat lebih lebih lagi wanita .. Pelik bukan ? Haram minum arak .. Haram berjudi ... Tapi tak menutup aurat , tak pe ? Tak solat , tak pe ? Belum sampai seru ? Mungkin la kot ..

Bagaimana pula dengan yang 'sekadar' menutup aurat agar nampak seksi ? Bayangkan seorang yang bukan Islam berceramah mengenai kepentingan menutup aurat.. Kita jgn pandang siapa yang bercakap tapi apa yang disampaikan .. Kenapa dia boleh tau ? Mungkin dia belum dapat hidayah lagi dari Allah .. Tapi bagaimana dia nak memeluk ISLAM sedangkan contoh contoh di depan mata dia amatlah mendukacitakan ..

Mmg betul .. kita jgn tngk contoh yang tak menepati ciri ciri sepatutnya tapi faham fahamlah manusia kan .. mereka seringkalu menjadikan semua itu satu alasan .. Orang ISLAM yang mementingkan perpaduan .. persaudaraan boleh bergaduh sesama sendiri merebut kuasa .. gila harta ... melakukan dosa sedangkan dari kecil lagi dididik dengan ilmu agama .. Tapi bila besar ?

Bila ditegur , maka dijawabnya kubur masing masing .. Ada suara gatal mengatakan jika itulah alsannya maka jawapannya pula 'aku takut kubur aku sebelah kau..tak tahan dengar kau diseksa ' ... tapi tu semua tak boleh dijadikan bahan gurauan kerana apa yang berlaku selepas kematian kita adalah rahsia ALLAH ...

Apa yang boleh kita buat ialah , berdoa agar saudara saudara kita termasuk kita sendiri senantiasa mendapat hidayah dan petunjuk dari-Nya ..

You May Also Like

6 comments

  1. semoga dia cepat2 bertaubat...

    BalasPadam
  2. Kenapa nak malu ataupun nak segan? Inikan badan saya? Yang lelaki pi tengok tu kenapa?

    Aha... itulah kata-kata seorang wanita terhadap saya...

    BalasPadam
  3. "aku nak seksi ke nak pakai ape ke nak bogel ke ikut suke aku la cibai..vavi!"

    ayat yang saye terime bile kena maki sebab bagi teguran ikhlas..sampai sekarang takleh lupe ayat tu..sangat terluka hati..

    BalasPadam
  4. mesti diowang xfikir sedalam2nya.....

    cube la fikirkan yg positif....

    BalasPadam
  5. kalau pakai tudung, pastue baju ketat pun samalah macam bogel;;

    kalau pakai tudung, tapi baju lengan pendek, baik x yah pakai tudung..

    kalo pakai tudung, pastue manja-manja ngn bf dalam keta, baik...........

    kalao pakai tudung, jalan ngn bf pegang tangan, lagi hina dari pegang babi..

    (maaf, komen agak ekstrem

    BalasPadam
  6. terima kasih di atas entry yg sgt berguna ni...

    sama2 kita betulkan diri masing2...

    BalasPadam