Menyesal tak gunakan BB Cream dari Cosmoderm !

by - Jumaat, Mac 04, 2016

 

Sepertimana korang tau , kan baru baru ni aku bersama team blogger , Kelab Blogger Ben Ashaari ke Taman Negara. Di sana , cuaca memang cantik ! Panas dan kering. Kalau nak buat aktiviti lasak ketika ni memang best sangat !

Panas ? Aku tak risau pon.. Aku dah ada BB Cream dari Cosmoderm ni. Makanya aku dah ready untuk harungi kepanasan hari ! Haaa.. Tak risau untuk sun burn !

Aktiviti redah hutan belantara. Walaupun di dalam hutan dan diteduhi pokok pokok tetapi kepanasan tu tetap  terasa dan aku teringat yang aku tak pakai BB Cream ! Arghhhhh.. Abislahhh aku..

image

Kemudian disusuli dengan aktiviti bersama pacuan 4 roda ! Dan yang ini memang membakar terus kulit aku ! Bayangkan aktiviti tu di tengahari ! Best memang best ! Tapi memang kulit tak tahan dibakar mentari wooooo !

image

image

Memang menyesal abis tak gunakan BB Cream ! Aku berharap tak la hitam sangat aku nanti.. huhu…

Sejurus selesai semua aktiviti termasuk boat di sungai Kuala Tahan.. kitorang balik ke resort. Ada aktiviti lagi dan aku kali ni , pastikan guna BB Cream dan… Hurmmm…

image

image

Pedih rupanyaa kena sunburn ni ! Dulu , masa remaja tak pe laa.. Tak terasa sangat ! Lagi pun ketika tu perubahan iklim dunia tak terasa sangat. Sekarang ni, memang dinyatakan cuaca panas dunia memang berbeza dan kita perlu lindungi kulit kita !

Hari berikutnya , aku guna BB Cream ! Tak terasa pedih dah. Rakan rakan yang kena sunburn pon nyatakan perasaan yang sama.. Selepas gunakan BB Cream untuk aktiviti selepas tu , tak terasa pedih dah !

image

image

Balik dari Taman Negara , kami ke Legoland pulak dan kali ni , kami semua bersedia ! Katakan tidak pada sunburn ! Kami semua enjoy di sana tanpa rasa sebarang pedih di kulit.

image

Kat mana nak beli ? Sekarang tengah promosi di Vitacare.

image

Atau boleh je beli online di Cosmoderm. Dan kalau beli lebih dari RM50 , penghantaran percuma. Nasihat aku , beli sekali pencuci muka Tea Tree Oil dan Magic Lotion. Serius berbaloi ! Ikutkan semua produk Cosmoderm ni bagus sangat sebab , aku sekeluarga pakai dah bertahun tahun !

image

Tunggu apa lagi ? Aku dah setia.. hehehee…

You May Also Like

10 comments

  1. Wowww hebat penangan BB Cream ni ye...ish kena top up lagi lah beli...rugi tak beli leh simpan dalam kocek baju je mudah.

    BalasPadam
  2. Mmg best guna bb cream cosmoderm ni..

    BalasPadam
  3. Wah..mmg kena guna laaa ni..Mmg best kan produk2 Cosmoderm...Semuanya terbauk dari yg terbaik..

    BalasPadam
  4. Belum pernah cuba. .nampaknya harus ada 1 ni

    BalasPadam
  5. nak beli gak la.. hehe cari kat sini ritu tkde stock

    BalasPadam
  6. Memang pedih kena sunburn. Ni kat muka siap ada kesan parut sbb sunburn.. Ngeri rasanya.. Nak try lak bb cream ni.

    BalasPadam
  7. Haaaaa, tu lah... Sape suh tak pakai... Kan dah terbakooorr... Heheehe

    BalasPadam
  8. best sbb sbg foundation yg btindak sbg pelindung uv dlm ms yg sama

    BalasPadam
  9. BB Cream Cosmoderm memang best! I guna yang warna kuning, with Vit E tu, bau pun wangi je

    BalasPadam