Wang Kelian ? Apa kes kat sana ? - BEN ASHAARI

Wang Kelian ? Apa kes kat sana ?

Terbaca status Dr.Maza... tertanya tanya apa cerita sebenarnya ni ??? Aku check Twitter.. Trending #WangKelian ! Huhhhh...  Kes pemerdagangan manusia ? Kubur ? Huhuhuu.. Tetiba terasa macam tengok filem Hollywood ! Apakah aku bermimpi ? Di negara kita ?


Dan aku google. Jumpa artikal dari Berita Harian bertarikh 20hb Disember 2017 yang bertajuk RAHSIA DI WANG KELIAN. Ada satu bahagian menarik minat aku... Takkan kot ??? Biar betul ? Hurmmm... 

Siasatan terperinci juga mendapati beberapa lagi persoalan yang tidak mampu dijawab, antaranya, mengapa penemuan awal kem dirahsiakan dan siapa yang memberi arahan untuk membersihkan dan memusnahkan lokasi kejadian serta mengapa ia dilakukan. ".

Fuh.... baru tau... pembongkaran kes pemerdangangan di Sempadan Perlis-Thailand. Kes berprofil tinggi ! Keratan ni aku ambil dari Berita Harian Online. 



Aduh.... wujudnya cubaan untuk menutup kes berprofil tinggi berkenaan , yang dilakukan dengan terancang ? Aduh.. pening jap ! Pening... biar je la pihak berwajib buat kerja mereka. Huhuh... Bersyukurlah kita.. 

Mampu memandang langit. Apa dah jadi dengan manusia di zaman ni ? 

2 ulasan:

  1. Baru tau pasal kes ni, moga dapat diselesaikan dengan baik.

    BalasPadam
  2. uh? perdagangan manusiaa??? Tak perasan lak kes ni.

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.