Miracle Caliph , pakaian sekolah berkualiti untuk si bijak !

by - Ahad, Disember 08, 2019

Sekolah bakal dibuka tak lama lagi. Pakaian sekolah lama masih ada tapi aku tahu... ibu bapa yang lain pun tahu.. pakaian baru pastinya akan lebih menaikkan semangat serta mood anak anak ke sekolah terutama awal awal persekolahan. Maklumlah , mood cuti masih ada lagi kan ? 

Dan aku dah kenal pasti beberapa masalah Qhaliff ketika di tahun 1 dulu. Pakaian dia kelihatan lusuh dengan pantas. Mungkin terlalu kerap basuh ? Memang wife kerap basuh baju seluar Qhaliff. Pakai hari ni , malam dah basuh. Tapi tak la diulang dalam minggu sama. 

Kali ni aku nak cari yang berkualiti sikit material termasuk jahitannya. Tak nak la nampak cam baju lebih besar dari orangnya. Gelebeh jer rupa. Huhu.. Kena gi premis premis yang jual pakaian sekolah khas tanpa perlu berasak asak. Nak selesa dan pilih dengan rileks.

Ada kawan syorkan aku di Miracle Caliph. Eh , sama pulak dengan nama si Qhaliff ni. Aku terus check di Instagram , Miracle Caliph. Aku tanya kawan aku tu , kenapa dia syorkan Miracle Caliph ni? Dia senyum dan jawab.. 

Anak dia ada lasak di sekolah. Kuat bermain dan aktif dalam aktiviti aktiviti sukan di sekolah. Dan pastinya pakaian sekolah dia akan berdaki terutakam di bahagian belakang lehernya. Nak kena sental satu hal lak. Dan anak perempuan dia , duit kerap tercicir ! Huhuh.. Sebab tu dia beli je pakaian sekolah kat Miracle Caliph. Alhamdulillah.. ok ! 

Kalau tak nak guna yang rekaan khas tu , pon ok jer. Guna yang rekaan lama. Takda masalah pun. Janji kualiti kain dan jahitan tu mantap ! Tak la senang nak koyak atau cepat kelihatan lusuh. 

Soalan aku.. 

"Boleh ke pakaian baju sekolah dengan rekaan tu ? Kang kena tangkap dengan guru disiplin lak ! Letih la gak nak kena beli yang baru. Huhuh.. "

Jawapan yang aku terima ialah .. 

Inovasi uniform sekolah jenama Miracle Caliph ni mendapat kelulusan dari Kementerian Pendidikan Malaysia dan telah pun dipatenkan di MyIPO. 

Menarik ! Ok... soalan aku lagi...

" Semua jenis uniform sekolah ke ada jual kat sana ? KAFA ? Pengawas ? ".

Jawapan..

Dari sekolah rendah ke sekolah menengah. KAFA , MRSM , Pengawas pun ada dijual ! Boleh tengok sendiri di Instagram atau turun terus ke butik mereka di Shah Alam . Pelbagai size! 





Dua inovasi yang menarik bagi aku. Inner Dark Collar dan Zip Pocket untuk baju murid perempuan. Satu invoasi yang bagus bagi aku. Kalau tak nak guna inner dark coller tu , amik je la yang cam biasa. Takda siapa nak paksa pun. Hehehe..









Sekarang sedang ada promosi Back To School 2020 . Harga menawan sedang menanti kita. Dan bagi mereka yang utamakan produk Muslim , ni masanya nak support yer. Heheee... InshaAllah.. Aku nak gi segera ke sana untuk selesaikan bahagian Qhaliff. 

Oh ya.. boleh beli secara online juga yer.. 




Alamat : No 27-1 & 27-2 , Jalan Elektron D U16/D , Denai Alam
Shah Alam. 40160 , Selangor. Malaysia

No tel pejabat : 03-77343127

Whatsapp untuk belian atau pertanyaan : www.wasap.my/60105527736

You May Also Like

9 comments

  1. Wah semua ada , pengawas pun ada mudah lah

    BalasPadam
  2. Selesanya kedai..dah nampak macam butik pakaian wanita.
    Rekaan baju kurung ada zip tu bagus, dapat elak duit dari tercicir.

    BalasPadam
  3. First time dengaq brand ni. Inner dark collar tu baguih, tak laa penat nak menyental kolar berdaki nnt hehehe

    BalasPadam
  4. wahh senang la kalau nk cari baju sekolah anak

    BalasPadam
  5. Wahhh menarik ni sebab semua ada bukan setakat seragam putih jer. Senang utk mak ayah juga nak shopping . Rasa nak usha jugak sebab kenan ngan inner dark collar tuu. Kalau guna yg ni takde laa kolar baju anak hitam berdaki lagi. Hehehe .. Ohh bab zip poket tu menarik gak. Nnt nak letak duit takde la tercicir sb berzip.

    BalasPadam
  6. Belum pernah try lagi..if kena dengan bajet ok gak try sini

    BalasPadam
  7. Belum pernah try lagi..if kena dengan bajet ok gak try sini

    BalasPadam
  8. Lebih kurang litle caliph je nama.

    BalasPadam
  9. First time dengar jenama ni. Nanti nak singgah IG. Mana tahu ada yang bekenan. Terus boleh Whatsapp untuk belian.

    BalasPadam