Tips hasilkan susu ibu bernutrisi tinggi.

by - Jumaat, Oktober 27, 2023




Sesuatu yang sering memeningkan kepala si ibu ibu jika mereka menyusu badan anak kecil mereka. Kan kan ? Tak tau nak kasi apa.. pastu amik suppliment tambahan yang bukan original. Maksud aku bukan dari sumber real food. Terpaksa beli dengan harga yang agak mahal. Kan kan ? Walhal ada je makanan yang sesuai untuk si ibu amalkan setiap hari tapi persoalannya, apakah makanan itu ? Sesuai untuk badan atau tidak ? 

Dulu aku tak amik kisah bab ni. Gi jer farmasi dan beli suppliment untuk wife makan setiap hari. Tapi jika ada real food atau makanan sebenar , lebih baik amalkan yang itu dari yang dijual di farmasi. Aku tak nak la kata tak bagus yang dijual di farmasi tu tapi jika ada yang lebih original dari bumi , mengapa nak biarkan ? Kan kan ? 

Di bawah ni ada tips dari Dr.Azril , pakar nutrisi berkongsi ilmu dengan kita. Bagus dan sangat berguna untuk ibu ibu yang baru dapat baby. Selain dia berkongsi tips pemakanan yang sesuai untuk si ibu amalkan , dia juga turut berkongsi ilmu mengenai bayi. Antaranya ,mengapa bayi kuat menyusu di waktu malam ? Aku pun tak tau dulu.. sekarang tahu dah ! 

Buah-buahan apa untuk banyakkan susu ibu ? Yang pertama , pisang ! Ahaks... aku baru tahu. Heee.. tak sangka pisang ni banyak sangat khasiat. Yang ke 2 dan 3 ?? Tu korang kena tonton sendiri la. Kalau korang rajin follow Dr. Azril di Tiktok, beliau banyak berkongsi ilmu nutrisi yang bagus untuk anak anak kita amalkan. 

Semoga bermanfaat. 


 

You May Also Like

0 comments