Dapur Tanpa Sempadan...

Sabtu, 13 Disember 2014

Selesai seketika masalah internet !

 

Gi Maxis Centre Alamanda… Langgan pakej 20GB sebulan , RM88 ! Masalah pembahagian kuota bukanlah masalah yang besar sekarang tapi aku nampak dah kelebihan pembahagian kuota ni iaitu , Qhaliff tak leh sewenang wenangnya abiskan kuota internet dan aku boleh bangun lewat malam untuk buat kerja dengan baki kuota sebanyak 15GB tu.. Abiskan baki tu dengan download movie di hujung hujung bulan.. Hehehe..

Nak letak kat mana sim broadband tu ? Perlukah beli Mifi 4G ??? Tak perlu sama sekali ! Gunakan saja smartphone yang ada .. Cam aku , letak saja di BenQ F5 yang berharga RM699 tu pastu , hotspotkan saja ! Selesai masalah . Kalau tak , kena ikat kontrak kalau nak amik Mifi yang ditawarkan oleh Maxis.

 

Selesai pendaftaran akaun .. bayar RM100 untuk pendaftaran pastu tunggu sekurangnya setengah jam untuk pengaktifan internet ! Hehehe.. Tak lama ponn..

Settle ! Kat rumah , aku leh guna dua dua line.. Harapnya , dengan cara begini , masalah internet aku selesai ! Yang penting , aku leh usung ke mana mana saja broadband aku ni dan kalau abis kuota , speed akan downgrade ke 128kbps.. Slow tapi lepas la nak update blog dan layan Whatsapp.. heheee.. Dari kena potong kredit kan ?

1 komen :

Johan Harith berkata... [Reply to comment]

la ptut la lembab abg ben, abg ben pakai henpon je ke. Pki mifi la abng ben, rugi siot. Ala, mifi tu kontrak dia 6 bulan je kot. Pki henpon mmg lembab abg ben. dia xsama mcm mifi 21mbps

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI