Dapur Tanpa Sempadan...

Jumaat, 15 Julai 2016

Mana lagi sedap ? Kopi Kluang atau Kopi Vietnam ?

 

Hari tu aku ada buat entri pasal Kopi Kluang ni. Wife kata sedap. Aku rasa pon memang sedap. Famili aku kat Cheras tu pon ketagih dah kopi Kluang ni..  Ada dijual di Tesco rasanya..

image

Kemudian , kak DLaila yang terkenal dengan mee udangnya tu , kasi aku satu bungkus kopi Vietnam. Katanya sedapp sangat ! Aku macam.. Hurmm.. Takkan kot ??? Aku amik je la.. Rezeki.. Hehehe.. Tq Kak !

Beberapa hari kemudian , baru nak try… Aku bukan hantu kopi.. tapi kalau dah mula minum , boleh abis satu jug ! Huhuhuh..

image 

Sedap ke ? Dia punya rasa macam.. kopi tu dibakar ! Haaa… Ada rasa hangit hangit tapi bukan hangit ! Nak kata panggang, bukan panggang ! Tapi memang kasi mata terbeliak ! Sedap woooooo ! Masa sepupu aku datang , aku kasi try.. Tak cakap apa apa pun pasal kopi ni.. Terus dia tanya.. Kopi apa ni ? Lagi sedap dari Starbuck punya kopi ! Huhuhuh..

Menarik ni.. Satu peluang bisnis di depan mata ! Hahahaha… Tapi serius.. memang sedap dari kopi kopi yang pernah aku rasa.. Ni kalau dapat kat bapak aku , mau sekejap je abis ! Tapi ayah aku tak leh minum kopi dah .. huhu..

Tunggu kak Laila gi Vietnam lagi.. nak tapau banyak banyak.. lalalala…

6 komen :

Lisa Nurulain berkata... [Reply to comment]

Nak sikit.. nk cuba gak !! Hahaha boleh krim kak laila ni

Rozita Abdul Rahman berkata... [Reply to comment]

sedap eh ben? dua2 tak pernah minum lagi.. hehe..

sheAYANG berkata... [Reply to comment]

Kakak saya cakap kopi Vietnam memang sedap. Kalau bukan hantu kopi pun mesti nak kena rasa kopi Vietnam ni. Entah la. Tak pernah rasa lagi.

Abhamz SSU berkata... [Reply to comment]

kalau sedap...mana nak cari?

Kak Sue berkata... [Reply to comment]

Teringin nak rasa gak..

Farah Noorlin berkata... [Reply to comment]

Pernah rasa kopi vietnam masa pergi vietnam...memang sedap dan rasa kalah statbucks..kalau kat sana asal jumpa orang bawak basikal tu mesti ada kopi tiapkali jumpa masa tu beli...balik sini ketagih...huhuhu..kat sini tak dpt rasa yg sama mcm diaorang buat....

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI